بدون دیدگاه on نورد آلومینیومآخرین بروز رسانی: 23ام آبان, 1402

نورد آلومینیوم

رول و کویل الومینیوم1100

نورد آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم رایج ترین فلز روی کره زمین است، اما مردم آموخته اند و آن را خیلی دیرتر از طلا بسیار کمیاب و یا آهن سخت پردازش می کنند. این امر با مقاومت بالا در سنگ معدن آلومینیوم مانند بوکسیت توضیح داده شده است. برای به دست آوردن آلومینیوم به انرژی بسیار زیادی و فرایندی نسبتاً پیچیده نیاز دارد. یک روش صنعتی برای تولید این فلز فقط در قرن بیستم توسعه یافت

 دامنه آلومینیوم

آلومینیوم دارای چندین خاصیت قابل توجه است که به توزیع گسترده آن در زمینه های مختلف فعالیت های انسانی کمک کرده است: از صنایع غذایی گرفته تا انرژی و فناوری فضایی. آلومینیوم عملا به خوردگی تسلیم نمی شود، زیرا یک فیلم اکسید نازک اما بسیار قوی، که به عنوان یک ماده نگهدارنده طبیعی عمل می کند، به سرعت روی سطح آن شکل می گیرد. همین فیلم باعث نازایی شیمیایی نسبتاً بالایی از آلومینیوم می شود.

آلومینیوم متعلق به گروه فلزات سبک است؛ بنابراین، وزن مخصوص آن نسبتاً کم است. در عین حال، آلومینیوم به اندازه کافی قوی است و برخی از آلیاژها می توانند در این زمینه با فولاد بحث کنند. آلومینیوم انعطاف پذیر و آسان برای جعل، تمبر و ریخته گری است. ترکیبی از این خصوصیات منجر به کاربرد گسترده آن در زمینه های مختلف فعالیت های انسانی شد. از ساخت ظروف گرفته تا لوازم الکترونیکی پیشرفته – آلومینیوم در همه جا مورد تقاضا است.
ساخت هواپیماهای مدرن بدون استفاده از آلیاژهای آلومینیوم و انواع آن با وزن سبک ، بادوام ، مقاوم در برابر خوردگی و افراط غیر ممکن خواهد بود. قسمت هایی از سفینه های فضایی نیز از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند. صنعت خودروسازی مدرن به طور فزاینده ای از قطعات تمبر یا ریخته شده از آلیاژهای آلومینیوم استفاده می کند. تولید کنندگان تجهیزات موتور سیکلت در شدت استفاده از آلومینیوم از طراحان حمل و نقل هوایی عقب نمانند.

دسته‌بندی: بلاگ