بدون دیدگاه on ورق آلومینیوم و انواع آنآخرین بروز رسانی: 4ام آذر, 1402

ورق آلومینیوم و انواع آن

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم موج دار چیست؟

این محصول از ورق آلومینیوم که دارای یک الگوی تکرار شده از شیارها و برآمدگی ها تشکیل شده. این روش پردازش به شما امکان می دهد مشخصات فنی و عملیاتی ویژه ای به محصول بدهید که خاصیت ضد لغزش از آن بسیار مهم است.

آلومینیوم در بین تولید کنندگان محصولات مختلف تقاضای زیادی دارد. ورق آلومینیوم نوعی ماده خام است که به راحتی می توان پردازش بیشتری کرد، در انواع مختلفی از تولید (که از نظر کیفیت و ویژگی متفاوت است) موجود است ، به لطف آن در طیف گسترده ای از صنایع کاربرد دارد. برای اینکه بفهمید چرا خرید ورق آلومینیوم  با ارزش است ، باید جزئیات بیشتری در مورد گزینه های محصول برای تولید کنندگان و تفاوت آنها با یکدیگر مطالعه کنید.

انواع ورق آلومینیوم براساس روش تولید:

ورق های آلومینیوم کاملا مطابق با GOST یا شرایط فنی (TU) ساخته می شوند. با توجه به نیاز ، ضخامت ورق می تواند از 0.3 میلی متر تا 10.5 میلی متر متغیر باشد. محصولات در چندین گروه ارائه می شوند ، اصلی ترین آن ها آلومینیوم اولیه و فنی است.

آلومینیوم اولیه برای انسان خطرناک نیست و به طور گسترده ای در صنعت “خانگی” استفاده می شود ، به عنوان مثال برای تولید ظروف آلومینیومی بکار  می رود و برای تولید محصولات صنعتی  ماننده خطوط لوله استفاده می شود.

ورق آلومینیوم به چندین روش استاندارد تولید می شود:

  • نورد گرم – این روش ورق های ضخیم تر از 6 میلی متر تولید می کند.
  • نورد سرد – به شما امکان می دهد محصولاتی با ضخامت 0.3 میلی متر تولید کنید.

برای بهبود عملکرد ، ورق های آلومینیوم می توانند تحت پردازش اضافی قرار گیرند.

ورق آلومینیوم با توجه به نوع پردازش آن

ورق های آلومینیوم بدون روکش منوط به استفاده از یک لایه محافظ (آلومینیوم ، مس ، فولاد) نیستند. چنین محصولاتی کاملاً مقاوم و در برابر خوردگی هستند.

ورق های روکش معمولی از آلیاژهای آلومینیوم با مقاومت بالا ساخته می شوند. محصولات با یک لایه آلومینیوم پوشانده شده اند ، ضخامت آن مستقیماً به ضخامت ورق بستگی دارد. بنابراین ، اگر ضخامت ورق آلومینیوم کمتر از 1.9 میلی متر باشد ، ضخامت روکش 4٪ ضخامت ورق خواهد بود.

ورق های روکش دار فن آوری محصولاتی هستند که با یک فیلم نازک از آلومینیوم پوشانده شده اند ، که باعث بهبود ظاهر محصولات می شود. در این حالت ضخامت لایه روکش برابر است با 1.5٪ ضخامت ورق آلومینیوم. چنین آبکاری از خوردگی محافظت نمی کند ، اما باعث بهبود خواص تزئینی محصول می شود.

انواع ورق های آلومینیوم ر اساس نوع عملیات حرارتی آن :

  • ورق های محکم و قابل اعتماد با ضخامت بزرگ بدون عملیات حرارتی
  • محصولات آنیل شده – ورق هایی با استحکام بیشتر که در طول فرایند تولید ابتدا به درجه حرارت مورد نظر گرم می شوند و سپس سرد می شوند
  • ورقهای آلومینیوم سرد تحت فشار و بدون حرارت پردازش می شوند. که به شما امکان می دهد سختی مواد اولیه را افزایش دهید.
  • ورق های آلومینیوم تصفیه شده توسط الکترولیز از آلودگی ها پاک می شوند.
  • نسخه های سخت شده به سرعت گرم و سرد می شوند.
  • ورقهای پیر شده به طور طبیعی بدون افزایش دمای آنها برای مدت زمان مشخصی نگهداری می شوند.

ورق آلومینیوم و انواع آن : ورق آلومینیوم – از محصولی نیمه تمام ساخته شده از آلومینیوم یا آلیاژهای آن با افزودن سایر فلزات به روش تغییر شکل داغ و نورد سرد می باشد .ویژگی‌های اصلی ورق آلومینیوم: خواص ضد خوردگی بالا، سهولت در ماشین کاری، وزن کم، شکل پذیری و مقاومت در برابر درجه حرارت پایین. همه اینها باعث می‌شود ورق آلومینیوم به اندازه کافی با فولاد ضدزنگ رقابت کند و از برخی جهات از آن پیشی بگیرد.

خاصیت ضد لغزش ورق آلومینیوم موج دار آن را در مناطقی مانند:

  • ساخت و ساز (پله ها ، پله برقی ، کف در مکان های صنعتی و غیره) ؛
  • کشتی سازی (عرشه و نردبان کشتی) ؛
  • صنعت خودرو (کف و پله ها در اتوبوس ها).

به دلیل کیفیت تزئینی بالا ، سبک بودن و مقاومت در برابر خوردگی ، از ورق‌های آلومینیوم موج دار برای اتمام نمای ساختمان‌ها و سایر سازه های ساختمان ، روکش سقف ، ساخت بیلبوردها ، نرده های جاده ، پارتیشن های داخلی ، سقف های معلق استفاده می شود. این ماده در تولید تجهیزات صنعتی و تجاری ، مبلمان ، قفسه بندی و استندها استفاده می شود.

ورق آلومینیوم و انواع آن :

ورق آلومینیوم در ورق‌هایی با طول اندازه گیری شده، در طول‌های تعیین شده توسط GOST 21631-76 (با فاصله 500 میلی متر)، طول بدون اندازه گیری یا در رول‌های با وزن یک تا سه تن تهیه می‌شود. بسته به مارک آلومینیوم و تکنولوژی پردازش آن، طول ورق از 2000 میلی متر تا 7000 میلی متر است.عرض ورق آلومینیوم به میلی متر، ایجاد شده توسط GOST: 600، 800، 900، 1000، 1200، 1400، 1600، 1800، 2000.

انواع ورق ها بر حسب درجه آلومینیوم و آلیاژهای آن

ورق فلز راه راه اغلب از آلومینیوم خالص ساخته نمی شود بلکه از آلیاژهای آن با فلزات دیگر ساخته می شود: منیزیم ، منگنز ، مس. مواد افزودنی آلیاژی به مواد خصوصیات فیزیکی و شیمیایی لازم را می دهد.

بیایید رایج ترین گریدهای آلیاژهای آلومینیوم را که ورق های موج دار از آنها ساخته می شود ، در نظر بگیریم.

  • AMg2

آلیاژ آلومینیوم – منیزیم با محتوای منیزیم 2-4٪. در مقاومت بالا در برابر خوردگی ، شکل پذیری و در عین حال مقاومت کافی ، جوشکاری آسان تفاوت دارد.

ورق های آلومینیوم آلیاژ AMg2 به روش های مختلف تحت پردازش اضافی قرار می گیرند. بسته به این ، یک نامه مربوط به مارک اضافه می شود. به عنوان مثال ، AMg2H2 نشان دهنده یک ورق نیمه شیاردار است.

از ورق های مارک AMg2 برای تولید سازه های ساختمان ، تجهیزات تکنولوژیکی و قطعات خودرو استفاده می شود.

آلیاژ AMg2 مطابق با GOST 4784-97 تولید می شود.

  • VD1

آلیاژ آلومینیوم فرفورژه با افزودن 2-5٪ مس و 0.4-1.6٪ منیزیم. از ویژگی های آن استحکام ، شکل پذیری و مقاومت بالا است. از روکش برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی مواد استفاده می شود.

آلیاژ این مارک مطابق با GOST 1131-76 تولید می شود.

محصولات ساخته شده از ورق های آلومینیوم VD1 در ساخت هواپیما ، صنعت خودرو (قطعات روکش فلزی) و ساخت و ساز استفاده می شود.

  • AMts

آلیاژ آلومینیوم با منگنز (تا 1.5 1.5) ، با مقاومت در برابر خوردگی و شکل پذیری بالا ، اما مقاومت کم مشخص می شود. خوب قابل جوش از فن آوری های مختلف پردازشی برای بهبود مشخصات مقاومت آلیاژ استفاده می شود.

ورق های مارک AMts برای مواجهه با سطوح خارجی و داخلی ، در کشتی سازی ، صنایع شیمیایی و غذایی استفاده می شود.

با توجه به ضخامت ورق، ورق آلومینیوم یک موقعیت میانی بین فویل آلومینیوم (ضخامت 0.007-0.2 میلی متر) و صفحات آلومینیومی (ضخامت 11-200 میلی متر) دارد. GOST 21631-76 هم ضخامت واقعی ورق آلومینیوم و هم حداکثر انحراف مجاز از آن را تنظیم می‌کند. مطابق با GOST، ضخامت ورق آلومینیوم باید 0.3-10.5 میلی متر باشد.

فروشگاه آلومینیوم آلوم پرشین تامین و توزیع همه نوع ورق آلومینیوم در ایران می باشد.

دسته‌بندی: بلاگ