آلومینیوم وبرنامه های کاربردی آن

کاربرد های آلومینیوم

آلومینیوم وبرنامه های کاربردی آن چیست؟

 آلومینیوم عمدتا به عنوان بوکسیت معدنی یافت می شود و برای مقاومت در برابر اکسیداسیون قابل توجه است .

آلومینیوم تقریبا همیشه در حال حاضر اکسید شده است، اما در این شکل بر خلاف اکثر فلزات قابل استفاده است) قدرت و وزن سبک آلومینیوم در بسیاری از صنایع برای تولید میلیون ها محصولات مختلف استفاده می شود و برای اقتصاد جهانی بسیار مهم است. اجزای ساختاری ساخته شده از آلومینیوم برای صنعت هوافضا حیاتی است و در سایر زمینه های حمل و نقل و ساخت و ساز که در آن وزن سبک، دوام و قدرت لازم است، بسیار مهم است.
استفاده از آلومینیوم بیش از هر فلز دیگر به غیر از آهن است.

آلومینیوم

آلومینیوم خالص به راحتی آلیاژها را با عناصر زیادی مانند مس، روی، منیزیم، منگنز وسیلیکون شکل می دهد .
تقریبا تمام آینه های مدرن با استفاده از پوشش نازک بازتابی از آلومینیوم بر روی سطح پشتی ورق شیشه فلوت ساخته شده اند. آینه تلسکوپ نیز با یک لایه نازک از آلومینیوم پوشانده شده است.
برنامه های دیگر عبارتند از خطوط انتقال برق و بسته بندی (قوطی ها، فویل، و غیره).
به علت هدایت الکتریکی بالا و قیمت نسبتا کم در مقایسه با مس، آلومینیوم برای سیم کشی خانگی استفاده شده است. متاسفانه مشکلات مربوط به عملکرد توسط ضریب افزایش انبساط حرارتی و تمایل به خزش در فشار ثابت پایدار بوجود آمد، و در نهایت سبب کاهش اتصال شد؛ خوردگی گالوانیکی افزایش مقاومت الکتریکی.
جدیدترین پیشرفت در فن آوری آلومینیوم تولید فوم آلومینیوم با افزودن به فلز مذاب یک ترکیب (یک ترکیبی فلزی) است که گاز هیدروژن را آزاد می کند.آلومینیوم مذاب باید قبل از انجام این کار ضخیم شود و این امر با افزودن الیاف آلومینیوم یا فیبرهای کاربید سیلیکون به دست می آید. نتیجه یک فوم جامد است که در تونل های حمل و نقل و شاتل فضایی استفاده می شود.

دسته‌بندی: بلاگ