بدون دیدگاه on ورق آلومینیوم چیست؟آخرین بروز رسانی: 8ام آذر, 1402

ورق آلومینیوم چیست؟

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم:

 ورق آلومینیوم چیست؟ ورق آلومینیوم فلزی سبک ، نقره ای و مقاوم در برابر خوردگی است . در دوران باستان ، تمدن های یونان و روم از نمک های آلومینیوم برای رفع رنگ های رنگ استفاده می کردند. بنابراین می توانیم بگوییم که آن روزها کالای مورد علاقه ای در تزئینات بود.آلومینیوم که در قرن نوزدهم کشف شد ، به عنوان مهمترین عنصر در تولید بسیاری از ساختمانها در زمینه مهندسی و همچنین در صنعت آهن و فولاد جای گرفته است.

خصوصیات عمومی آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم که به طور طبیعی در نتیجه فرسایش سنگ های آهکی و سیلیکاتی در اثر فعل و انفعال با هوا تشکیل می شود. از آنجا که آلومینیوم تصفیه شده ماده ای با مقاومت کم است ، هنگامی که به عنصری با مقاومت و قابلیت کشش بالا تبدیل می شود ، می تواند به طور طبیعی به عنوان ماده ای سخت و قابل درمان با گرما طبقه بندی شود زیرا جرقه ای ایجاد نمی کند.

ورق الومینیوم

ورق های آلومینیوم در کدام مناطق کاربرد دارد؟

به لطف توانایی جوشکاری بالا ،  درصفحات ورق بین 1 میلی متر و 10 میلی متر می توان  در بخش هایی مانند تبلیغات ، اتومبیل سازی ، ماشین آلات ، ساخت و ساز ، انرژی مورد استفاده قرار می گیرند ، از صفحات ضخیم در بسیاری از بخشها مانند قالب سازی ، تولید ماشین آلات ، صنایع دفاعی ، کشتی سازی استفاده می شود.  هرچه وسایل نقلیه حمل و نقل سبک تر باشند ، انرژی کمتری برای جابجایی نیاز دارند که به معنای صرفه جویی مستقیم در سوخت و سایش کمتر موتور است ، بنابراین در طول عمر اقتصادی خود حدود 1.5 تن سوخت کمتری مصرف می کند. از آنجا که کاهش در مصرف سوخت مستقیماً به طبیعت کمک می کند ، آلومینیوم تقریباً در همه خودروهای تولیدی ترجیح داده شده است.

امروزه ، اصلی ترین ماده تولیدی در تولید خودروهایی که سبکی در آن پیشتاز است ، صفحات آلومینیوم با توجه به منطقه مورد استفاده متفاوت است. به عنوان مثال ، آلیاژهای 5754 و 5083 در بخش دریایی استفاده می شود، در حالی که آلیاژهای 5083 ، 6061 و 7075 در بخش  ماشینکاری استفاده می شود.

ورق آلومینیوم

مشخصات فنی آلومینیوم چیست؟

وقتی آلومینیوم با هوا تماس می گیرد ، به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند. بنابراین ، به وضوح در برابر خوردگی جوی مقاومت می کند. بنابراین ، در صنایع مانند ساخت و ساز ، خودرو و دریایی و همچنین در محیط های صنعتی که تولید آلومینیوم ، غذا ، نوشیدنی و مواد شیمیایی در آن صورت می گیرد ، مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال ، این واقعیت که قوطی های نوشیدنی از آلومینیوم ساخته شده اند ، استفاده از آلومینیوم را در فرآیندی که تا به امروز می گذرد ، افزایش داده است.آلومینیوم مقاومت نسبتاً بالایی در برابر تغییر شکل دارد. اما ، با توجه به اینکه از آنها برای ساخت امکانات فنی مربوطه استفاده می شود ، از آلیاژهای آلومینیوم و آلومینیوم در طیف وسیعی استفاده می شود که متناسب با ساختار معماری مورد نظر شکل گرفته است. علاوه بر این ، به دلیل گرما و رسانایی الکتریکی  تولید می شود.

در آلومینیوم می توان طیف وسیعی از رنگ ها و چاپها را اعمال کرد ، می توان سطوح تزئینی ایجاد کرد ، سطوحی برای تأسیسات فنی و کارخانه ها ایجاد کرد ، در محیط هایی مورد استفاده قرار می گیرد که به فرایندهای مکانیکی و شیمیایی احتیاج دارند زیرا در برابر سایش مقاوم است ، برای پرداخت مناسب است ، رنگ آمیزی اسپری مرطوب می تواند در بسیاری از سایه های رنگ و همچنین پوشش پودر ساخته شود. صفحات با سطح آلومینیوم به طور طبیعی بازتابنده خوبی از گرما و نور هستند. از آنجا که تقریباً در برابر انواع ماشینکاری مقاوم است ، در طی فرایندهای پیوستگی دچار تغییر شکل نمی شود.

ورق آلومینیوم

چرا ورق آلومینیوم؟

مهم ترین چیز برای افرادی که در زندگی با هم رقابت می کنند ، سرعتشان روز به روز بیشتر می شود ، زمان است. در بخشهای خدمات امروزی ، سریع بودن سرویس و همچنین دستیابی به کیفیت ارزان بسیار مهم است. مصرف كنندگانی كه می خواهند كاری تقریباً بی عیب و نقص انجام دهند و نمی خواهند پولشان هدر رود. می خواهد خدماتی با محصولات بادوام ، با دوام ، اقتصادی ، زیبایی شناختی ، به راحتی قابل استفاده و قابل بازیافت دریافت کند.صفحات آلومینیوم که از تمام این معیارها در بخشهای ساخت و ساز و سایر تولیدات برخوردار هستند ، از نظر طراحی های ارگونومیک ، قیمت های جذاب ، آماده استفاده در مدت زمان کوتاه و یک محصول تزئینی به روش مورد نظر ، محصولی سودمند در زمینه مواد تبلیغاتی است .

فولادهای ضد زنگ مانند P-20 یا H13 که به عنوان گزینه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و آلومینیوم که با آلیاژهای پایه مس رقیب است ، ترجیح داده می شوند زیرا خصوصیات منحصر به فرد این مواد را با هم ترکیب می کنند. علاوه بر این ، به لطف قابلیت پردازش و نفوذ پذیری بیشتر ، به اولین انتخاب تبدیل می شود.هدایت حرارتی مواد آلومینیوم تا 5 برابر بیشتر است. بنابراین ، هنگامی که به فرآیند قالب وارد می شود ، تحریف یا تحریف را تجربه نمی کند. به لطف آلومینیوم می توان طرح هایی با فرایندهای ساده تر بدست آورد. به لطف بافت بسیار نرم و انعطاف پذیر ، می تواند برای راه حل های ایده آل و جاه طلبانه برای تمام مناطقی که زیبایی و ظاهر مهم است استفاده شود.

به لطف سبک بودن آلومینیوم ، بیشتر از فولاد حفظ می شود. دارای یک سوم چگالی کمتر از فولاد است. بنابراین ، در حالی که اجازه می دهد قالب ها خیلی سریع خارج شوند ، استفاده از مواد مورد استفاده برای قالب را تسهیل می کند. استفاده از ابزارهای مورد استفاده در طول فرآیند را تسهیل می کند. این وضعیتی است که از نگهداری و ایجاد اختلال جلوگیری می کند.مواد آلومینیوم را می توان به سرعت ماشین کاری و پرداخت کرد. به دلیل زمان ماشینکاری کمتر از فولاد ، در تولید قالب با حفره های عمیق ترجیح داده می شود.به دلیل هدایت الکتریکی بالا ، هزینه تولید آلومینیوم بسیار کم است. اگر از سیستم تولید سریع استفاده شود ، می توان هزینه ها را 40 درصد کاهش داد.اگر آلومینیوم به مقاومت در برابر سایش زیاد نیاز داشته باشد ، در نتیجه کاربردهایی مانند آنودایزینگ سخت یا پوشش نیکل ، سختی سطح آلومینیوم به سختی فولادنزدیک می شود.

ورق آلومینیوم

مزایای ورق آلومینیوم چیست؟

به لطف تراکم کم آلومینیوم ، در تمام مراحل بسته بندی ، حمل و نقل ، تولید ، مونتاژ و نگهداری محصول صرفه جویی عالی آن می باشد.یکی دیگر از ویژگی های ناشناخته آلومینیوم این است که می توان آن را به راحتی در سیستم  بازیافت کرد. در فرآیند بازیافت ، 5 درصد از انرژی مورد نیاز برای تولید آلومینیوم کافی است. بنابراین ، هر محصولی که با آلومینیوم ساخته شود ، می تواند دوباره بدون افت کیفیت تولید شود. این ویژگی نشان می دهد که تا چه اندازه محصولی در صلح با طبیعت است.

ورق آلومینیوم

تأثیر آلومینیوم بر سلامت انسان

ذخیره مواد غذایی در فویل آلومینیوم فقط برای اهداف نگهداری ، بدون گرم کردن و پخت و پز مناسب است. با این وجود ، طبخ غذاهایی با محتوای آب زیاد در دمای بالا در ظروف آلومینیومی خراشیده یا ورق آلومینیوم کاملاً ناخوشایند است. بخار تولید شده در حین پخت باعث می شود که آلومینیوم ، ماده اصلی فویل، حل شود و با غذا مخلوط شود. این یکی از دلایل تجمع فلزات سنگین در بدن است.

تحقیقات در مورد بیماران آلزایمر وی را به این فکر انداخته است که مقدار بالای آلومینیوم موجود در بافت مغز با این بیماری ارتباط دارد. به همین دلیل ، تحقیقات انجام شده نشان می دهد که وعده های غذایی ساخته شده در ظروف آلومینیومی می توانند باعث بیماری آلزایمر ، پوکی استخوان ، کم خونی و حتی سرطان شوند. ورود مداوم آلومینیوم به بدن و تجمع در سلول های مغزی می تواند باعث بیماری های جدی مغزی غیر ازجمله آلزایمر شود. علاوه بر این ، افزایش آلومینیوم باعث کاهش جذب مواد معدنی مانند آهن ، فسفر و کلسیم می شود که در بدن لازم هستند.

مواردی که هنگام استفاده از فویل آلومینیوم باید در نظر بگیرید

  • از بسته بندی فویل آلومینیوم با مواد غذایی اسیدی و دمای بالا خودداری کنید.
  • به جای استفاده از فویل آلومینیوم ، باید از کاغذهای مومی و ظروف غذای مقوایی ضد فر استفاده کنید.
  • از فویل آلومینیوم نباید در پخت و پز یا گرم کردن غذا استفاده شود.
  • باید توجه داشت که غذاهای نگهداری شده در یخچال و فویل آلومینیوم ، مرطوب ، اسیدی و خیلی شور نباشند.
دسته‌بندی: بلاگ