بدون دیدگاه on شمش آلومینیوم و کاربرد آنآخرین بروز رسانی: 8ام آذر, 1402

شمش آلومینیوم و کاربرد آن

آلومینیوم – جدیدترین فلز:

اگرچه آلومینیوم بعد از اکسیژن و سیلیکون سومین عنصر فراوان روی زمین است ، اما تولید آن در مقیاس صنعتی در سال 1886 با معرفی روش الکترولیز صورت گرفت.

آلومینیوم به صورت ترکیباتی در طبیعت مانند آهن ، سرب و قلع یافت می شود که سایر فلزات متداول هستندسر هامپری دیوی اولین کسی بود که آلومینیوم را از ترکیب اکسید خود جدا و بدست آوردبعداً ، هانس کریستین ارسست ، فردریک وهلر و هنری سینت-کلر دیوول نوآوری هایی را در آلومینیوم معرفی کردند.

تولید صنعتی آلومینیوم در سال 1886 با روش الکترولیز توسط چارلز مارتین هال در ایالات متحده و پل تی. هرولت در فرانسه ، بی خبر از یکدیگر آغاز شداز آنجا که این روشی است که امروزه هنوز در حال استفاده است ، سال 1886 سال شروع صنعت آلومینیوم در نظر گرفته می شود.

با کشف دینام ورنر فون زیمنس در سال 1886 و کشف KJBayer از روند بایر که تولید آلومینا را از بوکسیت در سال 1892 فراهم می کند ، تولید آلومینیوم در مقیاس صنعتی آسان تر شد و این جوانترین فلز پس از آهن و فولاد به دومین فلز پرکاربرد جهان تبدیل شد.

 آلومینیوم:

آلومینیوم ازآن زمان  به بعد با همین روش در سراسر جهان تولید شده استتولید آلومینیوم در دو مرحله صورت می گیرددر مرحله اول آلومینا از سنگ معدن بوکسیت با روش بایر به دست می آیددر مرحله دوم ، آلومینیوم با استفاده از الکترولیز از آلومینا بدست می آیدسنگ معدن بوکسیت استخراج شده از معدن با ذوب آن  هیدروکسید آلومینیوم به دست آیدباقیمانده های نامحلول (گل قرمز) که در نتیجه این فرایند ایجاد می شوند از هم جدا می شوند و “آلومینا” (اکسید آلومینیوم) با محاسبه هیدروکسید آلومینیوم بدست می آید.

مرحله بعدی تبدیل “آلومینا” به “آلومینیوم” استآلومینا که به نظر می رسد مانند یک پودر سفید است ، به مخازن  هایی منتقل می شود که فرآیند الکترولیز در آن انجام خواهد شد.

هدف این است که آلومینیوم را از اکسیژن جدا کنیمبرای فرآیند الکترولیز ، جریان مستقیم با ولتاژ 4/5 ولت اعمال می شود بطور کلی یک واحد آلومینیوم از 4 قسمت بوکسیت ، 2 قسمت آلومینا و 2 قسمت آلومینا بدست می آید.

آلومینیوم به دست آمده توسط فرآیندهای ذکر شده در بالا به عنوان “آلومینیوم اولیه” (آلومینیوم اولیه) تعریف می شود.

طبقه بندی محصولات آلومینیومی طبق روش تولید:

آلومینیوم با فرآیندهای اکستروژن ، نورد و ریخته گری به محصولات و نیمه های  مختلف تبدیل می شود.

محصولات تخت

با روش نورد گرم و سرد ، محصولات صاف مانند صفحات ، ورق آلومینیوم و فویل آلومینیوم به دست می آیند.

محصولات اکستروژن

با روش اکستروژن ، پروفیل های آلومینیومی ، میله ، لوله ، صفحه و میله سیم در بخش های مختلف بدست می آید.

آلومینیوم یک فلز مناسب برای فرآیند اکستروژن استبنابراین ، بسیاری از محصولات در اشکال و اندازه مناسب برای استفاده در نظر گرفته شده آن ها بدون نیاز به شکل گیری بیشتر از نظر اقتصادی تولید می شوند.

محصولات ریخته گری

اندازه ها و شکل های مختلف قطعات از آلومینیوم با روش های ریخته گری دائمی ، ریخته گری یا شن و ماسه تولید می شود.

هادی های آلومینیومی

آلومینیوم سبک تر از مس مزیت بزرگی در انتقال انرژی الکتریکی داردبه همین دلیل خطوط انتقال نیرو امروز از آلومینیوم ساخته شده اندهادی های آلومینیوم با فرآیند سه مرحله ای تولید می شوند ، که توسط میله سیم با ریخته گری مداوم ، ترسیم سیم با استفاده از سیم و بافندگی سیم ها بدست می آید.

 

آلومینیوم و ساخت و ساز

صنعت ساخت و ساز سالانه 1.2 میلیون تن آلومینیوم در اروپا ، 1.05 میلیون تن در ایالات متحده و 915،000 تن در ژاپن (استفاده از آلومینیوم برای اهداف معماری در جهان در سال 2000) استفاده می کند.

از آلومینیوم در مقادیر زیادی در پوشش های بام و نمای ساختمانها ، درها و پنجره ها ، پله ها ، قاب های سقفی ، داربست های ساختمانی و ساخت گلخانه استفاده می شود.

علاوه بر استحکام آلومینیوم ، ظاهر تزئینی آن به روشی با پوشش آنودایز (اکسیداسیون آندی) جاودانه می شودآلومینیوم با روکش آنودایزال طبیعی یا رنگی یا پوشش لاکی (پودر الکترواستاتیک یا نقاشی مایع)؛ این طیف گسترده ای از گزینه ها را در صنعت ساخت و ساز در اختیار معماران و مهندسان قرار می دهددر صنعت ساخت و ساز از اکستروژن آلومینیوم ، محصولات مسطح و محصولات ریخته گری در ساخت قاب های درب / پنجره ، نما / سقف و لوازم جانبی استفاده می شود.

آلومینیوم و بسته بندی

آلومینیوم یکی از مواد مفید بسته بندی استبه طیف گسترده ای از برنامه های بسته بندی ، از آلومینیوم ، بسته بندی انعطاف پذیر ، ظرف چروکیده ، فویل آشپزخانه گرفته تا بسته بندی دارویی ، کاملاً پاسخ می دهداز لوله خمیردندان در حمام گرفته تا محصولات بی شماری (شکلات و غیره) در بازارها ، ظروف نانوایی پیچیده شده با فویل در آشپزخانه و نوشیدنی های سرد در یخچال ، آلومینیوم را پیچیده و از بسیاری از محصولات محافظت می کندساختار همگن آلومینیوم ، توانایی تولید آن به صورت فویل نازک (کاغذ آلومینیومی) شکل گیری آسان آن را به یک ماده بسته بندی ایده آل تبدیل کرده است.

از آنجا که فویل آلومینیومی هوا و اشعه ماوراء بنفش را عبور نمی دهد ، با رنگ ها و طعم های طبیعی خود از مواد غذایی محافظت می کندآلومینیوم در بسته های خلاء به عنوان فویل و در فیلم های مهر و موم شده با فلز (پلاستیک با روکش آلومینیوم) در بسته های بسته شده با گرما (ماست ، دارو و غیره) بیشترین انتخاب را دارد.

یکی از مناطقی که آلومینیوم بیشترین استفاده را دارد قوطی های نوشیدنی و نوشیدنی است. 80٪ از تمام قوطی های نوشیدنی مورد استفاده در جهان قوطی های آلومینیومی هستنداین امر به این دلیل است که آنها سبک هستند ، به راحتی قابل باز بودن ، مقاوم در برابر ضربه ، استحکام ، سرمایش سریع و قابل بازیافت هستند.

مقدار قراضه قوطی های نوشیدنی آلومینیومی مورد استفاده ، جمع آوری قوطی های بازیافت را آسان می کند.

در نتیجه روند بازیابی که با خرید جعبه های آلومینیومی استفاده شده از سوی مصرف کننده آغاز شده است ، جعبه های جدیدی تولید می شوند.

آلومینیوم و وسایل حمل و نقل

آلومینیوم یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در تولید وسایل نقلیه حمل و نقل استتقریباً 25٪ از استفاده از آلومینیوم متعلق به تولید وسایل نقلیه حمل و نقل است.

وسایل حمل و نقل سبک تر است ، انرژی کمتری برای جابجایی نیاز داردامروزه می توان از 50 کیلوگرم آلومینیوم ، 100 کیلوگرم آهن ، فولاد و مس در خودرو استفاده کرددر نتیجه محاسبات و تجربیات ، این فهمیده شده است که خودرویی كه از آلومینیوم استفاده می كند در مقایسه با اتومبیل با آلومینیوم كافی ، در طول عمر اقتصادی خود 1500 لیتر كمتر مصرف می كند.

این امر هم از نظر بهداشت محیط ، هم از نظر کاهش انتشار کربن وسایل نقلیه به جو و هم اقتصادی که رانندگان هزینه سوخت را تأمین می کنند ، مزایای زیادی دارد.

در وسایل نقلیه که به طور مکرر حرکت می کنند و متوقف می شوند مانند اتوبوس ها و قطارها ، سبک بودن وسیله نقلیه از اهمیت بیشتری برخوردار می شودامروزه استفاده از آلومینیوم در وسایل نقلیه بزرگ زمینی مانند اتوبوس ، قطار و کامیون باعث صرفه جویی قابل توجهی در سوخت می شود.

علاوه بر این ، استفاده از آلومینیوم در سیستم های راهنمایی و رانندگی بزرگراه و علائم جهت ، پلت های بزرگراه و پل ها در حال افزایش استدر وسایل نقلیه دریایی ، به ویژه قایق ها ، از سیستم های روبنا آلومینیومی برای پایین آمدن مرکز ثقل استفاده می شود و از این طریق پایداری قایق را افزایش داده و حجم کاربری بیشتری را ارائه می دهدقایق بادبانی قایق های کوچک و قایق بادبانی از آلومینیوم ساخته شده استتقریباً 70٪ از وزن هواپیما را می توان از آلومینیوم تهیه کردآلومینیوم علاوه بر سبک بودن ، بیشترین سهم را در توسعه هواپیماها و از این رو صنعت حمل و نقل هوایی داشته استپس از آلیاژ آلومینیوم (آلومینیوم – مس) ، مواد کامپوزیتی مانند آلیاژهای آلومینیوم-لیتیوم یکی از مواد مهم مورد استفاده در ساخت هواپیما خواهند بودبا آلیاژهای آلومینیوم لیتیوم می توان هواپیماها را 15٪ کاهش داد

آلومینیوم و رسانا

آلومینیوم یک فلز بسیار رسانا استبه همین دلیل ، 10٪ از کل استفاده از آلومینیوم در اروپا ، 9٪ در ایالات متحده و 7٪ در ژاپن در صنعت برق و الکترونیک استفاده می شودمکانی که بیشتر در این منطقه از آلومینیوم استفاده می شود خطوط انتقال برق استهادی های آلومینیومی هسته فولادی تنها ماده مورد نظر برای خطوط انتقال برق ولتاژ بالا بوده اندآلومینیوم به طور گسترده ای در کابل های زیرزمینی ، لوله های برقی و سیم پیچ موتور استفاده می شوددر الکترونیک ، استفاده های آلومینیومی شامل شاسی ، تراشه ، کولر ترانزیستور ، دیسک های ضبط داده و موارد دستگاه های الکترونیکی است.

آلومینیوم و سایر کاربردهای مهندسی:

در کاربردهای ماشین سازی ، نسبت مقاومت به وزن بالا ، مقاومت در برابر خوردگی و سهولت ماشین کاری از ویژگی های برتر آلومینیوم استبا توجه به سبکی که دارد ، می توانید قطعات بزرگ را حمل کنیدبه لطف سهولت ماشین کاری در تحمل های دقیق ، می توان قطعات بزرگی را از واحدهای استاندارد تهیه کرد. اکستروژن آلومینیوم در تولید قطعات مقطع پیچیده مزایای بسیار خوبی را ارائه می دهد.

گیربکس ، بلوک موتور و سرسیلندر به راحتی با ریخته گری آلومینیوم ساخته می شونداستفاده از آلومینیوم در یاتاقانهای میل لنگ در کاربردهای اخیر باعث شده است که این قطعات از ماندگاری بالایی برخوردار باشند.

در سالهای اخیر ، چرخ های روشن ، روشن ، بدون رنگ و نگهدارنده “آلیاژ سبک” به نام “آلومینیوم” به طور تصادفی در بازار خودرو “چرخ های فولادی” نامیده می شوند.

صرفه جویی در مصرف آلومینیوم و انرژی:

با تحولات فن آوری انجام شده بین سالهای 1950 تا 1986 ، میزان انرژی مورد استفاده برای تولید آلومینیوم 30٪ کاهش یافت. 61٪ از انرژی الکتریکی مورد استفاده برای تولید آلومینیوم در جهان غرب از نیروگاه های برق آبی به دست می آیدآلومینیوم یک “بانک انرژی” است زیرا انرژی مصرفی را در حین استفاده موجب صرفه جویی در مصرف می شود و می توان از آنها بی نهایت استفاده کرد.

به عنوان مثال ، اگر بدنه یک کامیون کمپرسی از آلومینیوم به جای فولاد ساخته شود ، در حالی که آلومینیوم مورد استفاده برای این منظور بدست می آید ، 70 هزار کیلووات ساعت انرژی مصرف می شود.

اما ، با كاهش وزن كامیون با استفاده از آلومینیوم ، صرفه جویی در مصرف سوخت پس از یك عمل 5 ساله به 250 هزار کیلووات ساعت می رسددر این میان باید به خاطر داشته باشید که انرژی صرفه جویی شده توسط کامیون از سوخت فسیلی گران به دست می آید و انرژی مورد استفاده برای تولید آلومینیوم از منابع آبی ارزان قیمت بدست می آید.

نمونه ای از صرفه جویی در مصرف انرژی با آلومینیوم حمل و نقل ریلی و هوایی استاگر هواپیماها از آلومینیوم ساخته نشده بودند ، حتی اگر هواپیما می توانست از زمین برخاست ، هزینه های عملی ارزش های غیر اقتصادی بسیار بالایی را می یافت.

 بازیافت آلومینیوم :

ارزش بالای قراضه آلومینیوم باعث می شود تا بازیافت مواد مصرفی قوطی آلومینیومی مورد استفاده قرار گیردبنابراین ، چند هفته برای تبدیل شدن به یک نوشیدنی جدید کافی استآلومینیوم هرگز “زباله” نیست و به محیط زیست آسیب نمی رساند. 30٪ آلومینیوم مورد استفاده از ضایعات بازیافت بدست آمداین میزان در بخش های برق ، ساخت و ساز و حمل و نقل به 70 درصد می رسد.

طبق بیانیه انجمن آلومینیوم اروپا (آلومینیوم اروپا – EA) ، 74 بازی از 100 صندوق با بازیافت در اتحادیه اروپا ، سوئیس ، نروژ و ایسلند در سال 2018 برنده می شوندبازیافت آلومینیوم به معنای صرفه جویی 95٪ انرژی از تولید آلومینیوم اولیه است.

کوره های ذوب مختلف برای بازیابی انواع ضایعات آلومینیوم (ضایعات ریخته گری ، ضایعات پروفیل ، ضایعات ورق ، کالاهای مورد استفاده در آلومینیوم و غیره) و سرباره استفاده می شوددر میان اینها ، کوره مفهومی جدید با راندمان بالا و مصرف انرژی پایین به چشم می خورد: کوره دوار کج کردن (همچنین با نام اجاق گاز مبدل شناخته می شود)کوره های چرخشی کج می توانند 2-3 برابر سریعتر از انواع دیگر کوره ها ذوب شوند و میزان مصرف سوخت آنها کمتر باشدبعلاوه ، ضایعات و سرباره های کثیف مخلوط از آهنی به دلیل عدم نیاز به استفاده از شار در جهت ذوب ترجیح می شوند.

آلومینیوم و محیط زیست:

کلیه کاربردهای صنعتی تأثیر خود را بر محیط زیست می گذاردصنعت آلومینیوم یکی از صنایعی است که کمترین تأثیر را بر محیط زیست می گذاردروش های تولید آلومینیوم به محیط زیست آسیب نمی رساند.

در تأسیسات اولیه تولید آلومینیوم میزان انتشار فلوئور 50٪ و ضایعات گرد و غبار 75٪ کاهش می یابدمیزان زباله های تولید شده در این امکانات در حدی است که به محیط زیست آسیب نمی رساند

آلومینیوم و منابع:

آلومینیوم سومین عنصر فراوان در پوسته زمین استاین بدان معنی است که با وجود انسان ، آلومینیوم کافی همیشه در دسترس خواهد بود.

ذخایر شناخته شده بوکسیت ، که امروزه معتبرترین ماده اولیه آلومینیوم است ، با توجه به میزان مصرف فعلی ، برای 3000 سال کافی استدو برابر ذخایر بوکسیت جدید نسبت به میزان مصرف وجود داردعلاوه بر این ، کار برای بدست آوردن آلومینیوم از سنگ معدن های جدید کائولن در دست اقدام است.

بوکسیت از رسوبات معدنی مزارع آزاد استخراج می شودبعداً ، مکانهایی که برای نگاه قدیمی به طبیعت باز شده اند بسته و محوطه سازی شده اند.

آلومینیوم و آینده:

با پیشرفت صنعت و فناوری ، استفاده از آلومینیوم افزایش می یابدآلومینیوم برای محصولات سبک تر ، قوی تر ، کارآمدتر ، ماندگارتر و به تبع آن اقتصادی ترجیح داده می شود.

آلومینیوم برای هواپیماها ، ساختمانها و پلهای بهتر ، خطوط انتقال نیرو ، سایر کاربردهای مهندسی از جمله فضاپیما ماده ضروری است.

صنعت آلومینیوم؛ مطالعات تحقیق و توسعه خود را برای آلیاژهای جدید ، تحولات فن آوری ، روش های تولید ، طراحی محصول و کنترل کیفیت ادامه می دهد.

آلومینیوم و کیفیت:

کیفیت اولیه آلومینیوم با کیفیت سنگ معدن حاصل از آن و شرایط عملکرد فرآیند الکترولیز ارتباط نزدیکی دارد.

آلومینیوم که ماده اولیه اکستروژن و محصولات مسطح است ، توصیه می شود که از خلوص آلومینیوم 99.5 – 99.7 درصد شمش داشته باشیدبا افزودن عناصر لازم (سیلیکون ، منیزیم ، مس ، روی و غیره) به این ماده ، آلیاژ مورد نظر تهیه می شودتهیه خواص مکانیکی مورد نظر در کلیه محصولات آلومینیومی تنها با تهیه آلیاژ مناسب و شرایط اصلی فرآیند امکان پذیر است.

در محصولات اکستروژن مورد استفاده برای اهداف معماری ، وجود حداکثر 0.25٪ آهن در آلومینیوم برای ظاهر تزئینی پروفیل (اکسیداسیون آندی) و کیفیت فرآیند آندی سازی پس از آنودایزینگ مهم است.

باید اطمینان حاصل شود که ابعاد و تحمل مشخصات در مقادیر مشخص شده در استانداردها و کیفیت سطح باشدسازگاری نقاشی آندی و الکترواستاتیکی ، که اصلی ترین روش سطح اعمال شده در آلومینیوم هستند ، با استانداردهای مربوطه باید جستجو شودکیفیت آنودایز شده ، ضخامت آنودایز شده و کیفیت ثابت؛ مهمترین عوامل تهیه سطح قبل از رنگ آمیزی و کیفیت رنگ استفاده شده ، ضخامت لایه رنگ و میزان چسبندگی است.

بسته به شرایط آب و هوایی و تأثیر خورشید ، یکی از گزینه های مختلف رنگ مانند پلی استر pvdf ، پلاستیکول بر پایه باید در محصولات آلومینیومی رنگ شده استفاده شود.

همین نکاتی که در بالا ذکر شد برای محصولات مسطح که برای اهداف معماری مورد استفاده قرار می گیرد معتبر است

از آنجا که در انتقال انرژی الکتریکی از رسانای آلومینیومی استفاده می شود ، کیفیت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار استمقدار رسانایی هادی های آلومینیومی باید حداقل 61٪ IACS در 20 درجه سانتیگراد باشددر غیر این صورت ، با تبدیل برق به گرما ، تلفات خط افزایش می یابد.

بنابراین ، استانداردهای اجباری برای خلوص و ارزش مکانیکی هادی های آلومینیومی تهیه شده است.

علاوه بر آلیاژ و مزاج مطلوب ، در محصولات ریخته گری نباید ترک و شکاف گاز در ساختار محصول ایجاد شود.

انستیتوی استاندارد ترکیه استانداردهای لازم را برای محصولات آلومینیوم آماده کرده استاستفاده از محصولاتی که مطابق با این استانداردها باشند کار مهمی برای کاربران استبه این ترتیب می توان از دو موضوع بسیار مهم مانند رقابت ناعادلانه و از دست دادن ثروت ملی جلوگیری کرددر واقع ، محصولات / گواهی TSE مارک شده در مناقصه های دولتی خریداری می شوند.

خصوصیات اساسی آلومینیوم:

صرفه جویی در منابع

استفاده از فویل آلومینیومی در برنامه های بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی موجب صرفه جویی بیشتر در منابع مورد نیاز در تولید می شودارزیابی های مختلف در مورد عمر محصول (ارزیابی چرخه عمر) نشان می دهد که سهم بسته بندی های فویل آلومینیومی و فویل برای مصارف خانگی از نظر کل اثرات ایجاد شده بر محیط زیست در طول چرخه عمر تولید ، تهیه و مصرف کمتر از ده درصد است.

محافظت از مانع

كل محافظت از سد آلومینیوم در برابر نور ، گازها و رطوبت اصلی ترین دلیل لمینت شدن آن با مواد مختلف در محصولات بسته بندی انعطاف پذیر برای مواد غذایی ، نوشیدنی و كاربردهای فنی استحتی اگر فویل آلومینیومی بسیار نازک باشد ، حفظ کامل عطر و خواص محصول را فراهم می کندمی تواند با افزایش مدت زمان ماندگاری محصولات حساس با ارائه حفاظت کامل از طعم های ارزشمند ، تاریخ انقضا را برای ماهها یا حتی سالها افزایش دهدبسته بندی فویل آلومینیوم برای مدت طولانی بدون نیاز به خنک کننده از محصولات محافظت می کند ، از خراب شدن جلوگیری می کند و موجب صرفه جویی قابل توجهی در انرژی می شود.

ویژگی های مکانیکی

فویل آلومینیومی به لطف ساختار سبک ، اما عالی ، عالی است و به دلیل بسته بندی محصولات به اشکال مختلف و قابلیت باقی ماندن پس از تاشو بسته بندی ، دارای ویژگی آب بندی استاز آنجا که بسیار نرم است ، بدون از بین رفتن ویژگی مانع ، به راحتی قابل تغییر شکل استاز این نظر ، این ماده ایده آل در استفاده با سایر لایه های قابل انعطاف است و در ایجاد منابع لمینیت بسیار نازک برای بازارهای مختلف ، منابع را صرفه جویی می کند.

قالب بندی آسان و دوام

هنگامی که فویل آلومینیومی با یک صفحه شکل پوشانده شده است ، منحنی ها و لبه های آن بخصوص برجسته می شوندفرم ، ضخامت ، آلیاژ و قوام را می توان با توجه به ویژگی های عملکرد مطلوب انتخاب کرد.

سبکی و فضای کوچک

از لحاظ حمل و نقل و ذخیره سازی به دلیل سبکی ، قالب صاف یا بسته بندی شده بسته های خالی از نظر اقتصادی بسیار مناسب است و به خصوص برای پر کردن ماشین های پر کننده مانند ظرف فویل آلومینیومی مناسب استفویل آلومینیومی به صرفه جویی در منابع هم در بسته بندی و هم در هنگام حمل محصول و زباله کمک می کندبسته بندی فویل آلومینیومی بدون نیاز به خنک کننده از محصولات برای مدت طولانی محافظت می کند و موجب صرفه جویی قابل توجهی در انرژی می شودفویل آلومینیومی از نظر ذخیره و نمایشگر فضای کمتری را اشغال می کند و در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه اضافی می شودفویل آلومینیوم مقدار مواد بسته بندی مورد نیاز با ویژگی سبک و کارایی آن را به حداقل می رساند.

پایداری سازه

بیلت آلومینیوم استحکام و پایداری لازم را در سازه های لانه زنبوری سبک ایجاد می کند و به معماران این امکان را می دهد تا ساختمان ها و پایه ها را سبک تر کنند ، همچنین مهندسان می توانند وزن خود را در انواع کشتی ها ، هواپیماها ، کامیون ها و حمل و نقل ویژه وسایل نقلیه ذخیره کنند.

پردازش مجدد

آلومینیوم می تواند برای همیشه با 100٪ سرعت بدون از بین رفتن کیفیت پردازش شودفرآیند پردازش مجدد آلومینیوم در مقایسه با تولید واقعی 95 درصد انرژی کمتری نیاز دارد و بنابراین به معنای صرفه جویی در انتشار قابل توجه استتکنیک های جداسازی مدرن باعث می شود که فویل های آلومینیومی در زباله های خانگی با بسیار کمتر از هزینه واقعی تولید مجدد مورد پردازش قرار گیرند.

به دست آوردن مجدد

اگر فویل آلومینیوم برای بازیافت جمع نشود و در اجاق گازها سوزانده شود ، بیشتر مواد نازک فویل روکش شده اکسیده می شوند و انرژی قابل بازیابی آزاد می شوندعلاوه بر این ، باقیمانده آلومینیوم غیر اکسیده شده می تواند از خاکستر موجود در کوره جدا شده و برای کارگیری مجدد استفاده شود

دسته‌بندی: بلاگ