بدون دیدگاه on ورق استیل و کاربرد آنآخرین بروز رسانی: 8ام آذر, 1402

ورق استیل و کاربرد آن

ورق آلومینیوم

ورق استیل و کاربرد آن چیست؟

ورق فولادی چیست؟
ورق فلزی یکی از اشکال اساسی است که برای پردازش فلز مورد استفاده قرار می گیرد و به روش های مختلفی قابل برش و خم شدن است. تعداد زیادی اشیاء روزمره از ورق فلز ساخته شده است. ضخامت ها می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. لایه های بسیار نازک به صورت فویل یا ورق در نظر گرفته می شوند و قطعات ضخیم تر از 6 میلی متر (0.25 اینچ) از جنس استیل یا فولاد سازه به حساب می آیند. ورق های استیل 304 ، 304L ، 316 ، 316L ، 316TI ، 321 ، 309، 309S، 310، 310S، 430، 201، 202 از رایج ترین ورق های استیل ضدزنگ در کشور ما هستند.

 انواع ورق فولادی

  •  ورق فولادی شطرنجی
  • ورق استیل نقاشی شده
  • نوارهای باریک فولادی
  • برگه DKP
  • صفحه پهن شده
  • ورق استیل قطره اشک
  • ورق فولادی شکاف طول سفارشی
  • صفحات ضخیم پلاتیناس
  • ورق های کویل
  • ورق گالوانیزه
  • ورق های سیاه
  • ورق ذوزنقه ای
  • ورق سوراخ دار سوراخ دار
  • ورق ضد زنگ ساتن
  • ورق ضد زنگ آستنیتی
  • ورق ضد زنگ فریتیک
  • ورق ضد زنگ مارتنزیتی
  • ورق استیل ضد زنگ دوبلکس
  • محصولات تخت داغ و نورد سرد
    ورق های استیل ضد زنگ

نازک بودن ورق های استنلس استیل آن چیزی است که آن ها را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند زیرا مانند آلومینیوم به راحتی در اشکال خاصی شکل می گیرند، اما به اندازه کافی محکم هستند که می توانند پس از پردازش یک فرم محکم داشته باشنداین امر باعث می شود آنها برای صنایعی مانند معماری، خودرو و ساخت قطعات بسیار حیاتی باشندترکیب مواد دارای چندین مزیت است که باعث می شود ورق های استیل ضدزنگ به گزینه ای محبوب در صنایع فوق و همچنین در کاربردهای حمل و نقل هوایی ، دریایی، پزشکی و ساختمانی تبدیل شود

فولاد ضد زنگ فقط یک فولاد با درجه خاص نیست بلکه فولادی است که در برابر زنگ زدگی ، سایش و خوردگی حتی در شرایط شدید یا شدید مانند آب نمک یا تصفیه شیمیایی نیز بسیار مقاوم است. ویژگی های اضافی از قبیل انعطاف پذیری بالا ، استحکام و سختی به محبوبیت محصولات فولاد ضد زنگ کمک می کند. اگرچه هزینه اولیه ورق های استنلس استیل بالاتر از گزینه های مقاوم در برابر خوردگی است ، محصولات فولاد ضد زنگ قابل بازیافت هستند و به تولید کنندگان این امکان را می دهد تا بخشی از هزینه های خود را برای ضایعات جبران کنند.

خواص مزایای ورق های استیل ضدزنگ با ترکیب خاص هر کلاس از فلز مرتبط است. به طور کلی ، فولاد ضد زنگ یک آلیاژ از فولاد معمولی (سنگ آهن بسیار تصفیه شده) و حداقل 10٪ کروم است و در کنار آن مقادیر بسیار کمتری از کربن ، نیکل ، مولیبدن ، سیلیکون و آلومینیوم در ترکیبات مختلف نیز وجود دارد. کروم آلیاژ یک لایه راکد اکسید کروم روی سطح ورق استیل ایجاد می کند.

روش تولید خاص باید در نظر گرفته شود ، زیرا ورق استیل ضد زنگ می تواند ریخته گری ، جعلی ، اکسترود شده ، فشرده ، سرد تمام شده ، کشیده شده یا نورد گرم شود. پس از خرید برای یک برنامه خاص ، این فرم های سهام شامل بسیاری از فرآیندهای مختلف مانند عملیات حرارتی ، دفع فشار ، تشکیل رول ، مشت زدن ، مهر زنی ، برش ، چرخش فلز و سایر روش های ساخت که پانل ها ، سینک ها ، اسناد ، ظروف و مواد مختلف را تشکیل می دهند.

ورق های نازک ضد زنگ
ورق های نازک عموما از فولادهای کم کربن بدون آلیاژ ساخته می شوند ، پس از نورد سرد (یا گاهی اوقات نورد گرم) با ضخامت کمتر از 3 میلی متر ساخته می شوند. آنها برای شکل دهی (نقاشی عمیق ، نگاه ، کشش) و درمانهای سطح (مانند لعاب ، پوشش پلاستیکی ، گالوانیزه ، لاک زدن ، آبکاری قلع ، آبکاری کروم) مناسب هستند. این موها سیمان یا درمان نشده اند. مهمترین مناطق استفاده تولید وسایل نقلیه و سخت افزار و الکتروتکنیک است. مقادیر مقاومت در ورق های نازک اغلب در برنامه ثانویه باقی می مانند. نقاشی عمدتاً عمیق و غیره توانایی تغییر شکل کافی (انعطاف پذیری) لازم برای فرآیندهای مورد نظر جستجو می شود. همچنین حائز اهمیت است که ساختار داخلی ریز دانه است و سطح مو به حالت خاصی منتقل می شود (مثلاً جلا دادن برای روکش الکترولیتی ، تشک برای نگه داشتن روان کننده برای بیرون کشیدن آسان). با وجود وقایع پیچیده ای که در شکل دهی اعداد با روش های مختلف ممکن است رخ دهد ، مناسب بودن مواد با شرایط تولید مورد نظر می تواند با نتایج آزمایش سوزش مشخص شود. علاوه بر این ، اطلاعات اضافی از طریق آزمایش های ویژه فن آوری به دست می آید.

بیشترین استفاده از این تست ، تست سقوط اریکسن است. در بعضی از کاربردها در صورت نیاز به استحکام بالا ، ممکن است امکان افزایش مقدار کربن یا افزودن عناصر آلیاژ ، در درجه اول منگنز ، حتی با هزینه کاهش تغییر شکل پذیری فراهم شود. لایه آهن با ناخالصی های کم در فولادهای جوش تضمین می کند که کیفیت سطح آن نسبت به فولادهای راکد برتر است. بنابراین ، فولادهای راکد مخصوص با آلومینیوم فقط برای قسمتهایی انتخاب می شوند که نیاز به میزان زیادی از تغییر شکل دارند. به دلیل وجود جریان خاص مخصوص فولادهای خفیف کم کربن ، تغییر شکل موضعی ، یعنی باند جریان یا لودر ، در ساخت قسمت هایی از موهای نازک ایجاد می شود. این واقعه ، که ظاهر سطح را مختل می کند ، ناشی از تعامل اتم های حل شده به ویژه نیتروژن با جابجایی ها است. در حالی که ، با یک نورد سرد بسیار سبک (میزان تغییر شکل حدود 2٪) که در موهای آنیل شده ساخته می شود ، در حالی که مقدار جریان مذکور در آن باقی مانده است ، سطح صاف شده موهای ریز معمولاً برای جوشکاری و جوش مقاومت مناسب است. اما در برنامه های کاربردی که نیازی به مواد اضافی مانند جوش اکسی استیلن مو که ضخامت آنها از 1 میلی متر تجاوز نمی کند ، باید میزان و نوع باقی مانده های موجود در فولاد به دقت بررسی شود. باقیمانده ها ممکن است باعث افزایش ویسکوزیته و تمایل کف شوندگی در ذوب شوند و باعث می شوند فلز جوش بسیار متخلخل شود. در کاربردهایی که به مواد اضافی مانند جوش اکسی استیلن مو بیش از حد نیاز ندارند ، میزان و نوع مانده مواد در فولاد باید به دقت بررسی شود. باقیمانده ها ممکن است باعث افزایش ویسکوزیته و تمایل کف شوندگی در ذوب شوند و باعث می شوند فلز جوش بسیار متخلخل شود. در کاربردهایی که به مواد اضافی مانند جوش اکسی استیلن مو بیش از حد نیاز ندارند ، میزان و نوع مانده مواد در فولاد باید به دقت بررسی شود. باقیمانده ها ممکن است باعث افزایش ویسکوزیته و تمایل کف شوندگی در ذوب شوند و باعث می شوند فلز جوش بسیار متخلخل شود.

برگه DKP چیست؟

ورق DKP و HRP ورق های رول آسیاب داغ هستند که با اسید هیدرولیک تمیز می شوند. هر دو نوع ورق در دسته های فلزی مسطح گنجانده شده است. این محصولات برای جلوگیری از خوردگی فلز طراحی شده اند.
ورق DKP و ورق فلزی HRP با سایر محصولات ورق مسطح تفاوت دارند زیرا می توانند شکل بگیرند. ورق های DKP و HRP توسط شرکت ها و بخش هایی که نیاز به زیبایی بصری و طراحی دارند ترجیح می دهند و این ورق ها کاربردهای گسترده ای دارند. ورق های فلزی DKP و HRP به دلیل زیبایی بصری زیبایی بصری مورد توجه شرکت های لوازم خانگی است و محبوبیت بیشتری به این محصولات می دهد.
ورق DKP و HRP محصولات بسیار مفیدی هستند. این محصولات از فلز در برابر آب و رطوبت محافظت می کنند و جزء محصولات ضروری در صنعت محسوب می شوند. فلزات بدون پوشش ورق DKP و HRP طی 1-2 سال زنگ می زنند و دیگر این فلزات قابل استفاده نیستند. فلزات با روکش فلزی می توانند 40-50 سال دوام داشته باشند. این به وضوح نشان می دهد که این ماده تا چه اندازه اهمیت دارد.
معمولاً از ورق های فلزی در زندگی ما بسیار استفاده می شود. ورق های فلزی اغلب در چراغ‌های راهنمایی ، مسیرهای قطار ، قطبهای برق ، دستگاه‌های خودپرداز و ایستگاههای پایه استفاده می شوند. DKP و HRP از همان مواد ساخته شده اند ، اما در مقایسه با ورق های فلزی معمولی ، این ورق های فلزی را می توان به راحتی شکل داد. این ورق های فلزی معمولاً در صورت دلخواه زیبایی ظاهری مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق آلومینیوم

قیمت ورق فولادی

قیمت ورق های فلزی و انواع ورق آلومینیوم بسته به نوع ، اندازه و وزن مواد مورد نظر متفاوت است. برای دریافت قیمت ورق فولادی می توانید با شماره 02133964985 تماس بگیرید و یا از فرم تماس زیر استفاده کنید .

دسته‌بندی: بلاگ