بدون دیدگاه on ورق آلومینیوم و خصوصیات آنآخرین بروز رسانی: 4ام آذر, 1402

ورق آلومینیوم و خصوصیات آن

ورق آلومینیوم

اطلاعات در مورد ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم مواد غیر آهنی است ، یک فلز بسیار سبک است و از این رو برای ساخت هواپیما و وسایل نقلیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کاربرد:

ورق آلومینیوم به دلیل وزن کم و استحکام خوب در حمل و نقل ، هواپیما ، ریلی و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شود.

به عنوان مثال در ساخت مدل معماری ، ورقها برای نمای نماهای فلزی یا سطوح آب مناسب هستند. از ورق های آلومینیومی می توان به خوبی برای تولید جواهرات ، برای علائم یا به عنوان سطوح بازتابی استفاده کرد.

خواص:
در هوا، ورق آلومینیوم یک لایه اکسید نازک روی سطح تشکیل می دهد. این فلز را در برابر خوردگی و هوازدگی محافظت می کند. آلومینیوم گرما و برق را به خوبی انتقال  می دهد.  و برای تماس با مواد غذایی تأیید می شود.

نقطه ذوب: 660 ° C؛ نقطه جوش: 2060 درجه سانتیگراد چگالی

2.70 گرم در سانتیمتر رسانایی الکتریکی: 37.74 MS / m

هدایت حرارتی : 230 W / mK

پردازش:

آلیاژهای آلومینیوم به طور کلی شکل گیری ، خم شدن ، فشار دادن و شکل گیری  آن بسیار آسان است.

قیچی و  برش برای برش ورق های نازک آلومینیومی مناسب هستند. ورق های آلومینیومی با ضخامت بیش از 0.5 میلی متر با اره یا برشی ورق قابل پردازش هستند .

هنگام پردازش ورق های آلومینیومی ، با سرعت برش بالا و زاویه های بزرگ قلاب ، نتایج خوبی حاصل می شود. بیت مته باید دارای مارپیچ های باریک باشد. روغن کاری و سرمایش با حفر امولسیون یا آب صابون از مزایای آن است.

اتصالات ساده را می توان با چسب زدن انجام داد. در اینجا چسب‌های واکنشی مبتنی بر رزین اپوکسی ، پلی اورتان یا سیانوکاریلات مناسب هستند. پیوندهای پایدارتر ناشی از ناهمواری جزئی سطح چسب است. چسب های واکنشی البته برای اتصال آلومینیوم با مواد دیگر نیز مناسب هستند.

پیشنهاد ما:

ما ورق آلومینیوم صاف، با سازه های مختلف سطحی ، با ضخامت از 0.05 میلی متر تا 2.5 میلی متر تا اندازه صفحه ای از 1000 x 2000 میلی متر پوشش داده و آلیاژی تهیه می کنیم. برخی از ورق های آلومینیومی به صورت جداگانه قابل برش هستند . شما می توانید تمام اطلاعات مربوط به برش ورق را مستقیماً روی محصولات پیدا کنید.

دسته‌بندی: بلاگ