کاربردهای ورق آلومینیوم و نحوه تولید آن به چه شکل است؟

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم نمای تخت فلز نقره‌ای سبک است و ضخامت آن بیش از 10 میلی متر است. این یک محصول نیمه تمام از سطح مقطع مستطیل شکل برای تولید عناصر و قطعات سازه‌ای به ویژه قالب‌ها و خالی‌های مخصوص است. صفحات از آلومینیوم خالص و آلیاژهای آن در طی فرآیند نورد یا با ریخته گری به‌دست می‌آیند.

ورق آلومینیوم ازچه  ساخته شده است؟

ورق آلومینیوم از ورقه درجه D16، AMts، AMg از آلیاژهای مخصوص آلومینیوم ساخته شده‌اند، آن‌ها مطابق با الزامات GOST 17232 ساخته می‌شوند. مارک آلیاژها نشان دهنده ترکیب شیمیایی آنها است:

ورق آلومینیوم AMg : آلیاژهای آلومینیومی سبک با منیزیم ، آنها را magnalias می‌نامند. آنها به خوبی جوش داده می‌شوند و در برابر خوردگی مقاوم هستند. با افزایش درصد منیزیم، خصوصیات مکانیکی آلیاژ نیز بهبود می‌یابد.

ورق آلومینیوم AMC :آلیاژهای آلومینیوم با منگنز ، مقاوم در محیط تهاجمی، با هدایت حرارتی بالا و هدایت الکتریکی.

ورق آلومینیوم D16 : آلیاژ با مس و منگنز، به نام duralumin، با دوام ترین و بیشترین تقاضا. استفاده از آن در حمل و نقل هوایی انگیزه مهمی را در ساخت هواپیماها به وجود آورد.

ورق آلومینیوم هم با پیرایش و هم بدون برش دادن لبه‌های جانبی تولید می‌شوند. ابعاد توسط سه پارامتر مشخص می‌شود: ضخامت، عرض، طول. ضخامت بین 11 تا 200 میلی متر، عرض آن 1200،1500،1800،2000mm، طول – از 2000 تا 8000 میلی متر است. آنها حتی با ماشینهای دستی معمولی قابل حفر، برش، آسیاب و خم شدن هستند.

حرکت در این نوع آلومینیوم نورد آسان است – در گوشه صفحه سازنده یک مارک فلزی را در آنجا نشان می‌دهد: تعداد قطعه، درجه آلومینیوم، ضخامت صفحه، روکش فلزی.

ورق آلومینیوم به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

با دقت سطح سطح به عنوان مواد طبق روش ساخت
دقت عادی

دقت بالا (P)

دقت بالا (V

بدون عملیات حرارتی

آنیل (م)

سخت شده و به طور طبیعی سالخورده (T)

سخت و مصنوعی پیر (T1)

خرد شده (N)

نیمه تضمین شده (H2)

پس از خاموش شدن و پیری طبیعی چهارپای

صفحات پوشیده نیست

آبکاری تکنولوژیکی (B)

آبکاری نرمال (A)

آبکاری ضخیم (U)

فرآیند اعمال یک لایه نازک از فلز یا آلیاژ دیگر بر روی یک سطح فلز، آبکاری نامیده می‌شود. این روند گران است، اما در نتیجه یک لایه محافظ با استحکام و استحکام فوق العاده بالایی روی ورق صفحه آلومینیوم ظاهر می‌شود که در معرض خوردگی نیست.

مناطق برنامه

یک ورق آلومینیوم فقط یک ورق ضخیم نیست بلکه یک ماده با کیفیت جدید است. از ورق آلومینیوم به دلیل ویژگی‌های بهبود یافته در مهندسی مکانیک، انرژی هسته‌ای، مهندسی برق، در صنعت هوانوردی، در کشتی سازی استفاده می‌شود. در ساخت و سازهای صنعتی و عمرانی از اجاق گاز به عنوان یک پایان تزئینی و مواد برای ساخت قطعات مختلف استفاده می‌شود.

ورق آلومینیوم Amg2 و Amg3 در صنعت حمل و نقل هوایی برای ساخت تجهیزات هیدرولیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آلیاژهای Amg5 و Amg6 برای تولید مخازن سوخت و ورقهای روکش دار در مهندسی مکانیک استفاده می‌شوند.

ورق آلومینیوم Amts برای ساخت رادیاتور و قطعات موتور استفاده می‌شود. در صنایع غذایی ظروف بسته بندی از آنها ساخته می‌شود.

ورق دورالومین D16UT، D16AT، D16BT از خاصیت استحکام بالایی برخوردار بوده و در ساخت هواپیما، مهندسی و ساخت هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرند. جزئیات قطارهای پر سرعت همچنین از دورالومین ساخته شده است.

آلمان از اواسط قرن بیستم تولید صفحات آلومینیومی را آغاز کرد و تا سال 2000 همه کشورهای اروپایی، آسیا و آمریکا به طور فعال از این ماده استفاده کردند که بسیار محبوب شد. و این تعجب آور نیست – قبلاً مشخص شده است که سن صفحات حداقل 50 سال است و صفحات آلومینیومی کامپوزیت ایجاد شده با استفاده از فناوریهای جدید کاربرد آنها را در مرمت ساختمانها و روکش دیوارها در وسیع‌ترین طیف رنگ می‌یابند.

تهیه و توزیع انواع شمش آلومینیوم، ورق آلومینیوم ساده و بیلت آلومینیوم ، آجدار، کویل، دامپا کامپوزیت مقاطع آلومینیوم آلیاژی صنعتی، ورق ،تسمه، گرده

تلفن 0213396498 فکس 02166172789

آدرس:تهران، میدان فردوسی لاله زار نو کوچه مصباح کریمی پلاک 13 واحد 6

خط تلگرام :09381763609

دسته‌بندی: بلاگ