بدون دیدگاه on شمش آلومینیوم چیست ؟آخرین بروز رسانی: 4ام آذر, 1402

شمش آلومینیوم چیست ؟

شمش آلومینیوم

شمش آلومینیوم

از آنجا که آلومینیوم به شکل خالص در دسترس نیست ، از سنگ معدن بوکسیت ساخته شده است که از سیلیکات آلومینیوم ، اکسید آهن و سیلیکات آلومینیوم ، اکسید آهن و اکسید آلومینیوم تشکیل شده است. بنابراین تا اواخر دوران قرون وسطایی هیچ چیز در مورد آلومینیوم فلزی شناخته نشده بود. همانطور که از توضیحات فوق می توان فهمید ، 7.9٪ پوسته زمین از جنس آلومینیوم است و تقریباً 250 ماده معدنی مختلف آلومینیوم در پوسته وجود دارد.
مهم‌ترین این مواد معدنی سیلیکات ها و هیدراتهای اکسید هستند. امروزه مهمترین ترکیب تولید آلومینیوم ، سنگ معدن بوکسیت ، یک آلومینیدرات است. Cryolite یک ماده معدنی طبیعی است که به گروه ترکیبات هالوژن آلومینیوم تعلق دارد.

آلیاژهای آلومینیوم به دو دسته تحت عنوان گرما قابل تصفیه و غیرقابل تصفیه تقسیم می شوند:

  1. آلیاژهای آلومینیوم که می توانند تحت عملیات گرما قرار گیرند: آلیاژهای بلبرینگ بالای آلیاژهای (2011 ، 2014 ، 2017 و 2024) ، آلیاژهای سیلیکون (4032) ، آلیاژهای منیزیم سیلیکون (6062) و آلیاژهای روی بالا (7075) در این گروه قرار می گیرند. 2
  2. . آلیاژهای آلومینیوم که نمی توانند در اثر گرما تصفیه شوند: آلیاژهای خلوص بالا (بالای 99٪) و آلیاژهای مانند 1100 ، 3003 ، 3004 و 5052 آلیاژهای آلومینیومی متعلق به این گروه هستند.  سبک وزن بوده و فرآوری آن آسان است.

آلومینیوم در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.

عناصر آلیاژی می توانند شامل مس ، سیلیکون ، آهن ، منگنز ، منیزیم ، کروم یا روی باشند.

در طی مراحل بدست آوردن آلیاژهای مختلف آلومینیوم ، خاصیت مقاومت در برابر خوردگی آلومینیوم خالص تا حدی از بین می رود.

این تلفات با پوشاندن لایه ای از آلومینیوم خالص در هر دو طرف آلومینیوم که به آن آلیاژ آلومینیوم روکش شده (alclad) گفته می شود ، جبران می شود.

فیلم اکسید شده محکم که روی سطح آلومینیوم و آلیاژهای آن تشکیل شده است ، در محیط هایی با خوردگی خفیف ، خاصیت محافظتی را فراهم می کند.

محصول خوردگی آلومینیوم یک ماده پودری خاکستری سفید است. این محصول خوردگی با پولیش مکانیکی یا مسواک زدن برداشته می شود.

آلومینیوم و آلیاژهای آن در مقایسه با بسیاری از فلزات دیگر آندی هستند. به دلیل این ویژگی ، در هنگام ترکیب با سایر فلزات ، دچار خوردگی گالوانیک می شود.

آلیاژهای آلومینیوم در معرض چاله ، خوردگی بین دانه ای و ترک خوردگی استرس قرار دارند. به همین دلایل ، تمیز بودن آلومینیوم و آلیاژهای آن بسیار مهم است.

مناطق استفاده از Ingot آلومینیوم

از آنجا که آلومینیوم فلزی است که به راحتی خنک می شود و گرما را جذب می کند ، در صنعت خنک کننده جای گسترده ای پیدا می کند. این فلز است که در بسیاری از بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا ارزانتر و در دسترس تر از مس ، فرآوری آسان و نرم است.

آلومینیوم به طور کلی در تولید یخچال ، چراغ لکه ، تجهیزات آشپزخانه و وسایل نقلیه سبک (هواپیما ، دوچرخه ، موتور خودرو ، موتور سیکلت و غیره) استفاده می شود. علاوه بر این ، آلومینیوم که ماده مهمی در صنعت است ، فلزی است که همیشه در زندگی روزمره با آن روبرو می شویم.

چگالی نسبی اینگوت آلومینیوم آلیاژ
با توجه به اجزای آلیاژ بین 7/2 تا 9/9 گرم بر سانتی متر مکعب متفاوت است. این تنها 1/3 از وزن فولاد است.

مقاومت در برابر زنگ زدگی آلومینیوم

هنگامی که آلومینیوم با هوا در تماس باشد، یک لایه محافظ سطح طبیعی ایجاد می کند. اگر این لایه برداشته شود دوباره تشکیل می شود و بنابراین مقاومت قابل رویت در برابر خوردگی جو نشان می دهد. آلومینیوم خالص و بسیار خالص و همچنین آلیاژهای بدون مس در برابر طیف گسترده ای از محیط ها مقاوم هستند. به همین دلیل ، این محصولات اشباع در صنایع ساخت و ساز و شیمیایی ، صنایع غذایی و آشامیدنی و صنعت خودرو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، مواد مبتنی بر آلومینیوم با قدرت بسیار بالا – بالاتر از 500 N / mm2 – مقاومت کمی دارند. این باید توسط راه حل های طراحی ساختاری جبران شود.

ویژگی های تشکیل سرد و گرم آلومینیوم

آلومینیوم از ویژگی مقاومت در برابر تغییر شکل نسبتاً بالایی برخوردار است. اما با توجه به اینکه از امکانات فنی مناسبی استفاده شده است ، آلیاژهای آلومینیوم و آلومینیوم طیف گسترده ای از نورد، اکستروژن، جعل، ریخته گری سرد یا گرم تشکیل می دهند.

رسانای الکتریکی و حرارتی خوب آلومینیوم

آلومینیوم از هدایت الکتریکی بالایی برخوردار است (از 38 تا حدود 34 متر در اهم mm2 برای آلومینیوم خالص). مواد مورد استفاده برای رساناهای الکتریکی اساساً مواد آلومینیومی خالص و E-AlMgSi هستند. میزان هدایت حرارتی در حدود چهار برابر بیشتر از حدود 80-230 W / mo K آهن است.

خواص مغناطیسی آلومینیوم

آلومینیوم مغناطیسی نیست – این یک ویژگی مهم در زمینه های مهندسی برق ، الکترونیک و مهندسی مکانیک است.

درمان سطحی آلومینیوم

تعدادی آلومینیوم امکان تصفیه سطح وجود دارد که تقریباً در هر کاربردی سازگاری کاملی دارد. – سطوح تزئینی Anodisation – طیف گسترده ای از رنگ ها گیاه / گیاه فنی (گیاه) و سطوح وسایل نقلیه – مقاوم در برابر سایش (مقاوم در برابر پودر) – پوشش پودر در بسیاری از سایه های رنگی – نقاشی با اسپری مرطوب در بسیاری از سایه های رنگی – پرداخت – مکانیکی و شیمیایی – سنگ زنی و مسواک زدن و غیره

بازتاب بالا آلومینیوم

سطوح آلومینیوم به طور طبیعی بازتاب کننده های نور و گرما هستند. برای تغییر خصوصیات بازتاب و جذب در طیف گسترده ای از مقادیر می توان از تعدادی از عملیات سطح استفاده کرد.

تکنیک های پیوستن آلومینیوم

تقریباً همه روشهای عادی اتصال می توانند برای آلومینیوم و آلیاژهای آن استفاده شوند.

در آلومینیوم خطرات سلامتی وجود ندارد

طبق دانش پزشکی امروز ، آلومینیوم خطرات سلامتی ندارد

امکان بازیافت آلومینیوم

همانطور که در صنعت مورد استفاده قرار گرفته است ، اصطلاح “بازیافت” به استفاده از محصولات خرده فروشی / قراضه و قراضه به عنوان مواد اولیه ثانویه برای تولید محصولات جدید اشاره دارد. تقریبا 1/3 از مواد اولیه آلومینیومی در حال استفاده با فرآیندهای بازیافت مناسب و بدون افت کیفیت تولید می شوند. تنها 5٪ از انرژی مورد نیاز برای تولید آلومینیوم اولیه برای فرآیند بازیافت مورد نیاز است. هنگامی که لازم است بین بسیاری از مواد ممکن انتخاب شود ، آلومینیوم صلح آمیزترین و اقتصادی ترین انتخاب با طبیعت خواهد بود.

شمش آلومینیوم :آلومینیوم یک فلز سبک با وزن خاص تنها 2.7 گرم در سانتی متر مربع است. برای کابل‌ها، سقف‌ها، مبلمان باغ، تجهیزات باغ، در ساخت وسایل نقلیه و هواپیما، پلاک‌های چاپی، الکترونیک و … و … استفاده می‌شود.

علاوه بر این، آلومینیوم را می‌توان هر چند وقت یکبار ذوب و بازیافت کرد، به طوری که همیشه نباید دوچرخه‌های قدیمی، ماهیتابه‌ها، بسته بندی‌ها و موارد مشابه از ساخته شده جدید و بسیار پر مصرف انرژی جدید بوکسید ساخته شود، اما می‌تواند از آلومینیوم بازیافتی ساخته شود

شمش آلومینیوم:این محصولی ازانواع آلیاژ آلومینیوم است. که به صورت اشکال ذوزنقه ساخته می شود.محصول اصلی که همان مواد اولیه آلومینیوم (A5,A6,A7,99) تولید می شود. و شمش آلومینیومی که از ضایعات آلومینیوم یا محصول ثانویه (AK7,AK5,AK9,AB12,K5M2,AK7 M9,AK12) ساخته می شود.فرآیند در ساخت این محصولات نیمه تمام مبتنی برریخته گری اعم از مواد اولیه وفرعی می باشد.

انوا ع شمش آلو مینیوم :

آلیاژهای آلومینیومی AK9PCH,AK 12,AK12PCH

آلو مینیوم فنی

آلومینیوم با خلوی بالا

شمش آلومینیوم از آلومینیوم بایافت

شمش آلومینیوم:

شمش آلومینیوم به خودی خود به عنوان یک عنصر آلیاژی عمل می کند، و شمش ها کاربرد های گسترده ای در زمینه های مختلف صنعتی پیدا کرده اند.بنابراین از شمش می توان در تولید محصولات متالورژی آهنی اکسیداسیون ( آهن زدایی) استفاده کرد .

فروشگاه آلوم پرشین

مراکز خرید شمش آلومینیوم

خرید شمش آلومینیوم تهران

قیمت شمش آلومینیوم ریخته گری

شمش آلومینیوم چیست؟

قیمت شمش آلومینیوم در بورس کالا

تهیه و توزیع انواع شمش و بیلت آلومینیوم ورق آلومینیوم ساده،آجدار،کویل ،دامپا کامپوزیت مقاطع آلومینیوم آلیاژی صنعتی ،ورق ،تسمه،گرده

تلفن 0213396498 فکس 02166172789

آدرس:تهران ، میدان فردوسی لاله زار نو کوچه مصباح کریمی پلاک 13 واحد 6

خط تلگرام :09381763609

دسته‌بندی: بلاگ