تفاوت بین ورق و فلز صفحه چیست؟

ورق آلومینیوم

فولاد آلیاژ آهن است که خواص شیمیایی و فیزیکی را تقویت می‌کند. بیشترین فولادهای یافت شده بین 0.2٪ تا 2.15٪ کربن آلیاژ می‌شوند، اما برخی از فولادها را می‌توان یافت که با مواد دیگری مانند تنگستن، کروم، وانادیوم و منگنز آلیاژ شده است. فولاد از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت اما تا اواسط قرن نوزدهم که اختراع فرایند به سامر به طور ناکارآمد و گران تولید می‌شد. از آن زمان، فولاد به اشکال مختلفی از جمله فویل فلزی، صفحات فلزی و ورق فلز به صورت انبوه تولید می‌شود.

فویل فلز

فویل فلزی یک ورق بسیار نازک از فلز است که چکش یا نورد صاف است. فویل‌های فلزی از هر نوع فلز ساخته می‌شوند، اگرچه متداول‌ترین فویل‌ها از جنس فویل آلومینیوم و فویل‌های طلا هستند. فویل آلومینیومی به طور معمول دارای ضخامت 0.03 میلی متر است، اگرچه هر ورق فلزی با ضخامت کمتر از 0.2 میلی متر فویل در نظر گرفته می‌شود.

ورق فلز

ورق فلزی هر فلزی است که از یک فویل ضخیم‌تر و از 6 میلی متر ضخیم‌تر باشد، ضخامت صفحه فلزی است. ورق فلزی اغلب برای سازه‌های ساختمان استفاده می‌شود که نیازی به دوام ندارند. همچنین برای مقاومت بیشتر بدون افزایش وزن، راه راه و یا مروارید است. راه راه عبارت است از خراش دادن فلز در فواصل منظم برای تشکیل پشته‌ها، و الماس اضافه کردن پشته‌های الماس است که ساختار را به فلز اضافه می‌کند.

صفحه فلزی

صفحه فلزی هر ورق فلزی با ضخامت 6 میلی متر یا بیشتر است. فلز بشقاب در کاربردهایی استفاده می‌شود که دوام آن مهم‌تر از صرفه جویی در وزن است. این در اتومبیل‌هایی استفاده می‌شود که در آن از دوام لازم برای آزمایش تست تصادف استفاده می‌شود.

تفاوت

تنها تفاوت بین ورق و فولاد ورق در اندازه گیری (ضخامت) فلز است. هر دو بسته به نوع دوام و وزن مورد نیاز برای پروژه‌های مختلف، کاربردهای متفاوتی دارند.

فروشگاه آلوم پرشین

تهیه و توزیع انواع شمش الومینیوم، بیلت آلومینیوم و ورق آلومینیوم ساده،آجدار،کویل ،دامپا کامپوزیت مقاطع آلومینیوم آلیاژی صنعتی، ورق، تسمه، گرده

تلفن 0213396498 فکس 02166172789

آدرس:تهران، میدان فردوسی لاله زار نو کوچه مصباح کریمی پلاک 13 واحد 6

خط تلگرام :09381763609

ایمیل: ashtiani.omid@yahoo.com

دسته‌بندی: بلاگ