مواردی را که باید در هنگام خرید ورق آلومینیوم باید در نظر بگیرید؟

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم یکی از محبوب ترین مواد در صنعت و ساخت و سازهای خصوصی است. انواع مختلفی از ورق آلومینیوم وجود دارد ،که در روش پردازش ، اندازه و هزینه متفاوت است. یک ورق پنبه ای و روپوش دار ، انواع سکوها چیست و هنگام انتخاب و خرید یک ورق آلومینیومی باید چه چیزی را جستجو کنید؟.

تمبر:

ورق های آلومینیوم نه تنها از نظر اندازه ، بلکه در ترکیب ، روش پردازش و شکل نیز تفاوت دارند. در بین رایج ترین مارک های ورق آلومینیوم دو نوع قابل تشخیص است.

  • ورق آلومینیوم بدست آمده از آلومینیوم اولیه درجه A0 (میزان آلومینیوم 99٪ ، سختی 25 مگاپاسکال) ،A5 (میزان آلومینیوم  99/5٪ سختی 20 مگاپاسکال) A6 (میزان آلومینیوم 99/6٪سختی 20 مگاپاسکال) A7 (میزان آلومینیوم 99/7٪ ، سختی 20 مگاپاسکال)  آلومینیوم اولیه کاملاً غیر سمی است ؛ این ماده در صنایع غذایی قابل استفاده است.
  • ورق آلومینیوم فنی مارک های AD و آلیاژهای آلومینیوم با مارک های مس ، منگنز ، روی و منیزیم AMg2nr، AMg3، AMg5، AMts، VD1، D16، D16A. آنها در صنایع مختلف از جمله کشتی سازی ، ساخت و ساز ، مهندسی ، ساخت هواپیما مورد استفاده قرار می گیرند.
  •                                                                                                                                                                                                      

ورق آلومینیوم و برچسب زدن آن حاکی از روش ساخت است، نوع پردازش مواد و سطح کار ، ابعاد ورق است. به عنوان مثال ، علامت گذاری ورق آلومینیوم از آلیاژ با درجه AD1 ، بدون عملیات حرارتی ، سطح معمول سطح با عرض 1000 میلی متر و طول 2000 میلی متر به این شکل خواهد بود: AD1-5x100x2000 GOST 21631-76. علاوه بر GOST 21631-76  مطابق با آن ورق آلومینیوم  برای اهداف فنی کلی و ویژه ساخته شده است ، برای ترکیب شیمیایی درجات جداگانه GOST وجود دارد:

  • GOST 11069-74 – ترکیب شیمیایی درجه A5 را تنظیم می کند.
  • GOST 1131-76 – ترکیب شیمیایی مارک VD1
  • GOST 4784-97 – ترکیب شیمیایی ورق فلز از درجه های فنی آلومینیوم.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

تولید:

ورق آلومینیوم مطابق با GOST 21631-76 به یکی از دو روش – نورد گرم یا سرد تولید می شود. با استفاده از نورد سرد، می توانیدورق های آلومینیوم با ضخامت کمتر از 6 میلی متر را بدست آورید. یک ورق ضخیم تر روی آسیاب نورد گرم تولید می شود.

در برخی موارد ، ورق با یک لایه اضافی از آلومینیوم، مس و فولاد روکش می شود. این فرآیند آبکاری نام دارد. ورق های unclad از آلومینیوم اولیه یا صنعتی ساخته شده است که از مقاومت در برابر خوردگی بالایی برخوردار است.                                                                                                                                                                دو نوع آبکاری وجود دارد:

  • آبکاری معمولی . این ورق از آلیاژهای آلومینیوم با دوام و سخت ساخته شده است که به محافظت در برابر خوردگی احتیاج دارند. با ضخامت ورق بیش از 1.9 میلی متر، از لایه ای از آلومینیوم با ضخامت 2٪ ضخامت ورق ، خود برای روکش فلزی استفاده می شود. برای ورق های نازک تر ، لایه روکش حداقل 4٪ است. علامت گذاری با حرف “A” نشان داده شده است.
  • آبکاری تکنولوژیکی (B) . در این حالت، لایه روکش فلزی 1.5٪ ضخامت ورق است و فقط برای تسهیل روند نورد و بهبود ظاهر ورق استفاده می شود
  • پردازش مواد:

ورق های آلومینیوم کیفیت اضافی ، آنها در معرض گرما یا عملیات مکانیکی قرار می گیرند. در نتیجه ، ورق ها خاصیت بدنی خود را تغییر می دهند ، از انعطاف پذیری و انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می شوند. مطابق روش پردازش ،

ورق های آلومینیوم به چندین نوع تقسیم می شوند:

  1. ورق آلومینیوم بدون عملیات حرارتی. این با کار سرد حاصل می شود. چنین ورق به دلیل ضخامت 5-10.5 میلی متر از مقاومت کافی برخوردار است.
  2. ورق آلومینیومی آنیل. پخت و پز گرم کردن ماده در دمای معین و به دنبال آن قرار گرفتن در معرض و خنک کننده آهسته است. ورق زدن ورق ها به رفع فشارهای داخلی در فلز ، افزایش کیفیت آن و بهبود ماشینکاری کمک می کند. حرف “M” برای علامت گذاری چنین برگ‌هایی استفاده می شود.
  3. ورق آلومینیومی خرد شده ناگارتووکا – پردازش سرد آلومینیوم با فشار. این روش به طور موثر استحکام و سختی صفحه را افزایش می دهد. یک ورق caked با ضخامت 2 میلی متر از مقاومت در برابر پارگی دو برابر بیشتر از یک ورق آنیل با ضخامت و درجه یک برخوردار است. ورق های متناسب با حرف “H” مشخص شده اند.
  4. نمودار در یک ثانیه یا نیمه منشور (H2). ورق آلومینیومی تصفیه شده (P) .
  5. برای تولید آن از آلومینیوم استفاده می شود که با استفاده از الکترولیز از اجزاء و گازهای غیر فلزی خالص می شود.
  6. ورق آلومینیومی سخت شده. Quenching یک روش تصفیه حرارتی است که شبیه به آنیل کردن است ، اما با خنک کننده سریع مواد متفاوت است. هنگام سفت شدن ، مقاومت به سایش ورق و استحکام آن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
  7. ورق آلومینیوم به طور طبیعی قدیمی با این روش ، ورق ها برای مدت معینی در دمای اتاق پیر می شوند. پیری طبیعی بیشتر برای سخت شدن ورق های آلیاژ آلومینیوم استفاده می شود.

سطح ورق می تواند معمولی باشد (بدون مارک خاص) ، زیاد (P) و زیاد (B). مطابق با GOST 21631-76 ، ورق هایی با سطح بالایی از آلومینیوم با درجه A6 ، A7 ، A5 ، A0 ، AD و برخی آلیاژ ساخته شده اند. ضخامت ورق بالا ضخامت – تا 4 میلی متر                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

شکل ورق

ورق آلومینیومی به شکل مختلف به چند دسته تقسیم می شوند:

  • برگه های عمومی و خاص (استاندارد)
  • ورق های آلومینیومی موج دار
  • ورق های سوراخ دار
  • ورق های راه راه                                                                                                                                                                                                                                                                                               
  • ورق آلومینیوم اهداف عمومی و ویژه دارای یک سطح صاف و دارای یک سطح عادی ، زیاد یا زیاد است. اصولاً از این ورق ها در ساخت سازه های استیل ضدزنگ برای مواد غذایی ، سوخت ، صنایع شیمیایی و مهندسی مکانیک استفاده می شود.
  •   برای ساخت ورق برای مقاصد عمومی و ویژه از آلومینیوم و آلیاژهای آن از رده های A5، AD، AMg1، AMg2، AMg3، AMg5، AMg6، A6M، AMts، AD1، VD1، D16 استفاده می شود. ورق های آلومینیومی راه راه – نوعی ورق با مقطع مستطیل شکل و الگوی محدب روی سطح ، که به اصطلاح راه راه ها شکل می گیرد. تفنگ ها در زاویه خاصی با یکدیگر قرار گرفته اند و می توانند انواع مختلفی داشته باشند:
  • “عدس” – ساده ترین نقاشی ، متشکل از یک تفنگ تکراری
  • “دوئت” – الگوی دو رگه ای متناوب
  • “Quintet” – الگویی از پنج دکل موازی عمود بر یکدیگر

Corrugation خاصیت ضد لغزش و زیبایی شناسی بالایی را ارائه می دهد. ورق آلومینیومی راه راه مطابق با GOST 21631-76 ، TU 1-801-17-2208 ، TU 1-801-20-2008 و سایر اسناد نظارتی از درجه های آلومینیوم AMg2 ، AMg2N2 ، VD1 تولید می شود.

ضخامت ورق های راه راه به استثنای راه راه از 1.2 تا 4 میلی متر است. ابعاد یک ورق آلومینیومی راه راه استاندارد 1.2×3.0 و 1.5×3.0 متر است.

      ورق آلومینیوم راه راه در ساخت و ساز، خودرو ، ابزار دقیق و صنایع غذایی استفاده می شود. عملکرد اصلی آلومینیوم موج دار تشکیل یک پوشش ضد لغزش است ، اما اغلب برای مقاصد دیگر استفاده می شود ، به عنوان مثال ، برای روکش یخچال و تنظیم. تقاضای ورق آلومینیوم موج دار به دلیل مقاومت بالای آن در برابر خوردگی ، وزن کم ، عمر طولانی ، ایمنی محیط زیست و قیمت مناسب است.

  ورق آلومینیوم سوراخ دار . آلیاژهای اصلی مورد استفاده در ساخت ورق های سوراخ دار A5 و AMg5 هستند. در فرآیند تولید ، رول آلومینیوم به کارت ها تقسیم می شود ، کارت روی دستگاه پردازش می شود و سوراخ ها با استفاده از تمبر سرد یا لیزر مخصوص بریده می شوند. سوراخ های ورق طبقه بندی خاصی دارند:

  • Rg – سوراخ های گرد با ردیف های مستقیم
  • Rsg – با ردیف های ساختاری
  • Rv – با ردیف های آواره شده
  • Qd – سوراخ های مربعی با ردیف های الماس شکل
  • Qv – با ردیف های آواره شده
  • Qg – با ردیف های مستقیم
  • Lv – سوراخ های بیضی با ردیف های افست
  • Lg – با ردیف های مستقیم

ضخامت فلز در ورق سوراخ شده 0.8-3 میلی متر است. ورق سوراخ دار در صنایع غذایی ، ساخت و ساز، صنایع برق، خودرو استفاده می شود. پارتیشن های تزئینی ، لامپ ها ، کرکره های پنجره ، راه پله ها از آن ساخته شده اند. از مزایای ورق های سوراخ دار آلومینیومی به همراه قیمت پایین می توان به گرما و مقاومت در برابر خوردگی ، تزئینی ، پردازش آسان اشاره کرد.

ورق آلومینیوم موج دار (پروفیل شده) از آلیاژ آلومینیوم با درجه 1105AN2 مطابق با TU 1-3-143-93 و TU 1-801-14-2001 تولید می شوند. ضخامت ورق استاندارد 0.7 میلی متر ، عرض 1.2 متر ، طول 20 متر است. یک ورق موجدار با تغییر شکل داغ ، مهر زنی ، رسم یا نورد (تغییر شکل سرما) ساخته می شود. ورق به صورت رول به مصرف کننده تحویل داده می شود. چنین ورق هایی برای ایجاد دیوارپوش ، برای به پایان رساندن سقف ساختمانها استفاده می شود. مجموعه ورق های راه راه توسط محصولاتی با سطح مات ، نیمه مات و آینه و راهراههای موج دار یا ذوزنقه نشان داده شده است.

فروشگاه آلومینیوم آلوم پرشین تامین و توزیع همه نوع ورق آلومینیوم در ایران می باشد.

وزن ورق آلومینیوم

بورس ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم مشهد

قیمت ورق آلومینیوم اراک

قیمت ورق آلومینیوم پارس

خرده فروشی ورق آلومینیوم

فروش ورق آلومینیوم پامنار

خرید و فروش ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم آلیاژی

قیمت روز خرید ورق آلومینیوم

قیمت  ورق آلومینیوم آجدار

ثیمت ورق آلومینیوم رنگی

دسته‌بندی: بلاگ