بدون دیدگاه on ورق آلومینیوم سوراخ دارآخرین بروز رسانی: 4ام آذر, 1402

ورق آلومینیوم سوراخ دار

ورق آلومینیوم سوراخ دار

ورق آلومینیوم سوراخ دار

ورق آلومینیوم سوراخ دار ورق فلزی است که با سوراخ هایی به اشکال مختلف سوراخ می شود. به دلیل سبک بودن و طراحی زیبا، از آن در ساخت مواد نمایشگاهی و تولید بسیار استفاده می شود. انواع مختلفی از مواد برای سوراخ کردن استفاده می شوند:

فولاد ضد زنگ؛

آلومینیوم؛

اکریلیک؛

ورق گالوانیزه

ورق سوراخ شده از جنس استیل ضدزنگ است که مورد توجه ویژه تولید کنندگان قرار می گیرد. آ‌ن‌ها ضد خوردگی هستند و درصد بالایی از کروم دارند. این امر ترمیم سطح پس از تأثیر مکانیکی یا شیمیایی را تضمین می کند.

ورق آلومینیوم سوراخ دار در ساخت و ساز و مهندسی مکانیک و صنایع مبلمان و کشاورزی استفاده می‌شود. ترکیبی منحصر به فرد از خواصی از قبیل قدرت، تطبیق پذیری و زیبایی شناسی، آن را به یک ماده ساختاری و تزئینی عالی تبدیل کرده و آن را در بسیاری از فرآیندهای فناوری ضروری می‌سازد.

در این مقاله انواع اصلی ورق آلومینیوم فلزی سوراخ دار را بررسی خواهیم کرد، در مورد مناطق کاربرد آن‌ها، صحبت در مورد ویژگی‌های تولید، مقایسه قیمت‌ها و اطلاع از کجا و چگونگی خرید یک ورق سوراخ دار صحبت خواهیم کرد.
مزایا و کاربردهای ورق آلومینیوم سوراخ دار

دامنه این ماده هر روز در حال گسترش است. این به دلیل لیست عظیم مزایای آن است:

عمر طولانی. بیشتر انواع ورق آلومینیوم سوراخ دار در برابر خوردگی مقاوم هستند، قادر به مقاومت در برابر اثرات عوامل محیطی تهاجمی بدون ایجاد خطر در ویژگی‌های فنی و ظاهر هستند.
وزن سبک از جمله به دلیل وجود سوراخ‌ها از بین می‌رود. به همین دلیل، هنگام انجام کارهای ساختمانی با استفاده از یک ورق آلومینیوم سوراخ دار، استفاده از سازه‌های باربری قدرتمند و گران قیمت الزامی نیست.
مقاومت مکانیکی بالا.
سهولت استثنایی پردازش. ورق آلومینیوم سوراخ شده به راحتی برش داده شده، خم می‌شود، بنابراین می‌توان عناصری از هر پیکربندی را از آن ساخت.
نواع بافت و کیفیت تزئینی عالی.ورق آلومینیوم سوراخ دار با اشکال مختلف، اندازه و با ترتیب متفاوت سوراخ‌ها تولید می‌شوند. به سفارش فردی، محصولات با هر رنگی با پوشش پودری رنگ می‌شوند. جای تعجب نیست که ورق فولادی سوراخ شده به یک ماده مورد علاقه طراحان و معماران تبدیل شده است.
خاصیت عایق صوتی عالی
.با توجه به هزینه نسبتاً کم تولید ورق آلومینیوم سوراخ دار ، قیمت آنها نسبت به بسیاری از مواد دیگر با خواص مشابه مقرون به صرفه تر است گ همه این مزایا و همچنین برخی از مواردی که هنوز به آنها اشاره نکرده ایم (خواص ضد لغزش عالی ، نور و قابلیت تنفس و توانایی حفظ اشعه الکترومغناطیسی) ، میزان واقعی بی نظیر ورق آلومینیوم سوراخ دار را تعیین می کنیم. ما فقط صنایع اصلی را لیست می کنیم که در این ماده بی نظیر بیشترین تقاضا وجود دارد.
ساخت و ساز و معماری. مکان های اول لیست محصولات ورق سوراخ دار توسط عناصر نما از جمله پانل های عایق صوتی و ضد باد ، صفحه نمایش محافظ برای ویندوز ، سازه های محصور برای راه پله ها و بالکن ها اشغال شده است.
طراحی محل.ورق آلومینیوم سوراخ شده توسط طراحان به دلیل ویژگی های تزئینی مورد استقبال قرار می گیرد. عناصر مختلف دکوراسیون داخلی ، سقف کاذب ، صفحه برای رادیاتور ، پانل های دیواری ، پارتیشن های داخلی از آن ساخته شده است.
تولید مبلمان ، انبار و تجهیزات نمایشگاه تجاری. نیمکت ها و صندلی ها ، قفسه ها و قفسه ها ، غرفه های نمایشگاهی ، پنجره های فروشگاه ، پارتیشن ها ، عناصر سازه های تبلیغاتی ساخته شده از ورق آلومینیوم سوراخ شده از دیرباز برای ما آشنا بوده اند.
تهویه و تهویه هوا. صنایع غذایی و شیمیایی ، کشاورزی. مقاومت در برابر خوردگی و خنثی سازی شیمیایی باعث می شود ورق گالوانیزه سوراخ شده ضد زنگ در ساخت تجهیزات جداسازی و تصفیه ضروری باشد.

انواع ورق های فلزی سوراخ دار

این صنعت انواع مختلفی از ورق های سوراخ دار تولید می کند. معمولاً بسته به جنس ساخت و همچنین نوع و محل سوراخ ها طبقه بندی می شوند.

براساس نوع فلز

ورق های سوراخ شده از جنس استیل و آلومینیوم بیشترین توزیع را دارند ، مس ، برنج و تیتانیوم کمتر رایج هستند.

ورق آلومینیوم سوراخ دار مطابق با GOST 13726-97 ، GOST 21631-76 تولید می شود. آلومینیوم نسبت به سایر فلزات سبک تر است و با خاصیت انعطاف پذیری ، مقاومت در برابر خوردگی و قرار گرفتن در معرض عوامل خارجی نامطلوب مشخص می شود. ورق های سوراخ شده آلومینیوم کاملاً به انواع پردازش وام می دهند ، از هدایت حرارتی و الکتریکی بالایی برخوردار هستند. منهای آلومینیوم – مقاومت نسبتاً کم. این محدوده شامل صنایع مختلف (مواد غذایی ، شیمیایی و غیره) ، مهندسی مکانیک (ساخت انواع پوشش های محافظ برای ماشین آلات) ، معماری و طراحی می باشد.
ورق سوراخ دار فولادی

انواع مختلفی از فولاد برای تولید ورق های سوراخ دار استفاده می شود. فولاد نورد گرم برای تولید ورق های فولادی سوراخ دار مطابق با GOST 16523-97 ، GOST 19903-74 استفاده می شود.

ورق های نورد گرم از فولاد سازه با مقاومت بالا، سبکی ، انعطاف پذیری، آسان برای پردازش و نصب مشخص می شوند، اما در برابر خوردگی بسیار مقاوم نیستند.

با توجه به این ویژگی ها، آن‌ها در درجه اول برای اهداف فنی استفاده می شوند. برای کاربردهای تزئینی ، محافظت در برابر خوردگی محصولات با نقاشی ضروری است.

فولاد نورد سرد . پارامترهای ورق سوراخ شده ساخته شده از آن توسط GOST 16523-97 ، GOST 19904-90 تنظیم می شود.

چنین ورق هایی سبک ، بادوام و کاربردی هستند ، اما فولاد نورد سرد ساختاری نیز مستعد خوردگی است. این نوع فلز عمدتاً در صنایع و مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از آن برای اهداف تزئینی نیز امکان پذیر است به شرط آنکه علاوه بر محافظت در برابر خوردگی توسط نقاشی محافظت شود. فولاد گالوانیزه یکی از مواد مورد استفاده است. ورق سوراخ شده گالوانیزه مطابق با GOST 14918-80 ساخته شده است.

ورق های فولادی گالوانیزه مزایای انواع فوق را دارد. علاوه بر این، پوشش روی باعث افزایش مقاومت در برابر خوردگی می شود. بنابراین از ورق های سوراخ دار گالوانیزه در معماری ، ساخت و ساز ، طراحی ، صنایع مختلف استفاده می شود. فولاد ضد زنگمورد استفاده برای ساخت ورق های سوراخ دار ، پارامترهای آن توسط GOST 19904 90 ، 19903 74، 5582 75 اداره می شود. مقاومت این ماده در برابر خوردگی بالاتر از انواع دیگر است. فولاد ضد زنگ از نظر مکانیکی قوی ، مقاوم در برابر حرارت است و در برابر افراطهای درجه حرارت قابل توجهی مقاومت می کند. با توجه به این خصوصیات ، از ورق های فولادی ضد زنگ سوراخ شده در کلیه مناطق ممکن استفاده می شود، از جمله صنایع غذایی و شیمیایی، فرآیندهای تکنولوژیکی که هنگام مواجهه با محیط های تهاجمی رخ می دهد.

  • ورق های مسی سوراخ شده – با وجود مزایای بارز ، محصولات بسیار نادر هستند. در میان دوم ، اصلی ترین آن‌ها مقاومت در برابر خوردگی بالا ، شکل پذیری و استحکام و همچنین البته ویژگی های زیبایی شناختی عالی است. مس دارای یک منهای ، اما قابل توجه است – قیمت چندین برابر بیشتر از هزینه سایر فلزات است. این همچنین محدوده ورق های مسی سوراخ شده را تعیین می کند: این عمدتا طراحی ، عناصر تزئینی نما ، اشکال معماری کوچک است. ورق های برنجی برنج با دوام ، تقریبا بدون خوردگی است و دقیقاً مانند مس ، به شما امکان می دهد جلوه های تزئینی متنوعی ایجاد کنید.

ورق های سوراخ دار با یک آینه و یک سطح مات، با مصنوعی کهنه، با اشکال مختلف سوراخ تولید می شود

  •  ورق های برنجی                                                                                                                                                                                                 سوراخ شده در درجه اول برای اهداف تزئینی استفاده می شوند. وسایل مبلمان ، عناصر طراحی نمای ساختمان و طراحی منظره از آنها ساخته شده است.

با توجه به نوع سوراخ و الگوی سوراخ

تجهیزات مدرن به شما امکان می دهد سوراخ هایی از هر نوع را در ورق های فلزی ایجاد کنید. آنها گرد ، مستطیل شکل ، شکاف مانند و حتی فرفری هستند که در ردیف های مستقیم یا افست قرار دارند.

بسته به شکل و محل سوراخ‌ها سیستم نمادهای اجاره وجود دارد. به عنوان مثال، “ورق آلومینیومی سوراخ شده RV” به این معنی است که سوراخ دارای شکل دایره‌ای است و در ردیف‌های افست مرتب شده است.

تولید مواد

اکنون در مورد فن آوری تولید ورق های سوراخ دار صحبت خواهیم کرد ، اندازه های استاندارد را در نظر می گیریم و بزرگترین تولید کنندگان را لیست می کنیم.

مراحل تولید

ورق های سوراخ دار از ورق های نورد ساخته می شوند. فناوری تولید شامل چندین مرحله است (ما مراحل تولید مواد را از دست خواهیم داد – این موضوع یک مقاله جداگانه است).

  • ورق های نورد شده به صورت جداگانه – کارت ها جدا می شوند. ابعاد هر کارت با ابعاد ورق سوراخ شده آینده مطابقت دارد.
  • روی سطح کارت‌ها روی آسیاب پانچینگ مختصات ، مارک گذاری سوراخ می شود.
  • مطابق با مارک ، سوراخ کردن با یکی از روشهای زیر انجام می شود. روش قلمه زدن برای ورق هایی به ضخامت 12 میلی متر استفاده می شود. سوراخ ها با استفاده از پرس فشار قوی مجهز به تمبر با پانچ از هم جدا می شوند. این فناوری رایج ترین است زیرا به شما امکان می دهد سوراخ کردن هر نوع را با هزینه ای نسبتاً کم انجام دهید.

حفاری کمتر به دلیل پیچیدگی روند استفاده می شود. اما با این روش می توانید سوراخ هایی در ورق ها با ضخامت بیش از 12 میلی متر بدست آورید. به طور معمول ، قطعات کاری کوچک با حفاری سوراخ می شوند.

سوزاندن لیزر گرانترین روش برای تولید ورق های سوراخ دار است، همچنین به شما امکان می دهد سوراخ هایی در فلز با ضخامت بیش از 12 میلی متر ایجاد کنید.

فرم های استاندارد کالا

ورق های سوراخ دار در سه قالب استاندارد ساخته می شوند:

  1. قالب کوچک – 1000×2000 میلی متر؛
  2. فرمت متوسط ​​- 1250×2500 میلی متر؛
  3. فرمت بزرگ – 1500×3000 میلی متر

. ضخامت ورق استاندارد بین 0.5 تا 12 میلی متر است.

، بسیاری از تولیدکنندگان و تامین کنندگان ورق های سوراخ دار پردازش اضافی محصولات را انجام می دهند. خدمات زیر را ارائه دهید:

  1. برش ورق
  2. برش بخش هایی از شکل دلخواه
  3. خم شدن ، چرخاندن ، نقش برجسته کردن برای تنظیم تنظیمات مورد نظر
  4. جوش قوس و تماس
  5. شیارها و سوراخ های نصب شده
  6. لبه با نمای قاب بندی
  7. پودر رنگرزی به هر رنگ مطابق کاتالوگ RAL.
  8.     قیمت ورق آلومینیوم سوراخ دار                                                                                                                                                                             
  9.    هنگام انتخاب ورق سوراخ دار ، قیمت بسیار مهم است. بستگی به عواملی از قبیل
  • شکل و محل سوراخ ها. هرچه این محصول پیچیده تر و اصیل تر باشد، گران تر است. هزینه یک ورق با سوراخ های گرد همیشه پایین تر از یک ورق با سوراخ کردن شکل است.
  • فناوری تولید.
  • دامنه عرضه به عنوان مثال، خرید یک ورق آلومینیومی سوراخ شده در خرده فروشی، به طور طبیعی گران تر از عمده فروشی است.
  •  سیاست قیمت گذاری تامین کننده.

آیا می توانم با خرید یک ورق فلزی سوراخ دار صرفه جویی کنم؟

بسیاری از عوامل مؤثر بر قیمت قابل تغییر نیستند. بنابراین، منطقی ترین راه برای پس انداز انتخاب یک تامین کننده با بهترین سیاست قیمت است.

ورق فلزی سوراخ دار – این ماده در عملکردها و کاربردهای آن جهانی است. انتخاب نوع مورد نظر بستگی به هدف محصولات آینده و شرایط عملیاتی آنها دارد. بنابراین، اگر وزن سبک سازه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، خرید یک ورق آلومینیومی منطقی است. اگر استحکام و مقاومت بالا در برابر خوردگی در محصول مهمترین باشد، فولاد ضد زنگ بهترین انتخاب خواهد بود

قیمت ورق آلومینیوم اراک بورس ورق آلومینیوم وزن ورق آلومینیوم خرده فروشی ورق آلومینیوم قیمت ورق آلومینیوم پارس خرید و فروش ورق آلومینیوم ورق آلومینیوم مشهد فروش ورق آلومینیوم پامنار

دسته‌بندی: بلاگ